سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایثارگر زنجانی با اهدای عضو به سه بیمار زندگی بخشید

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه پنجمین اهدای عضو استان طی امسال ثبت شد، گفت: یک بیمار مرگ مغزی با اهدای اعضای خود، سه هموطن را از مرگ حتمی نجات داد.

شهریار اماموردی مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مرحوم" یوسف بهرامی" ۵۳ ساله به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان ولی عصر(عج) بستری بود و به رغم تلاش‌ها و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

وی اضافه کرد: تلاش پزشکان و کارکنان بیمارستان برای نجات او به دلیل وخامت وضعیت بیمار، موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده او انجام گرفت.

این مسئول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده پس از تایید مرگ‌ مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای اندام به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای سه عضو بدن شامل ۲ کلیه و یک کبد سه بیمار نیازمند پیوند عضو از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

اماموردی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲، شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس register.ehda.sbmu.ac.ir جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.