سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکاتی که باید در مورد هوش مصنوعی بدانید

بعد از این که هوش مصنوعی انقلابی در روال روزانه ما ایجاد کرده، نکات مهمی در مورد آن وجود دارد که باید بدانیم.

هوش مصنوعی با ارائه قابلیت‌هایی در امور مختلف، از دستیار‌های صوتی گرفته تا دستگاه‌های هوشمند خانگی، روش کار و زندگی ما را تغییر خواهد داد.

اگرچه اطلاعات زیادی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، اما همیشه نمی‌توان در آن به راحتی واقعیت را از تخیلی تشخیص داد یا توضیحاتی را یافت که به راحتی قابل درک باشد، به همین دلیل در این گزارش مجموعه‌ای از توضیحات ساده و مختصر را ارائه خواهیم کرد تا به هر کسی کمک کنیم بفهمد که هوش مصنوعی چیست، چگونه کار می‌کند و چگونه جهان اطراف ما را تغییر می‌دهد.

در زندگی روزمره ما وجود دارد

 احتمالاً بدون این که متوجه شوید با هوش مصنوعی تعامل داشته‌اید. اگر تا به حال تصویر خاصی را در Google Images جستجو کرده‌اید، از یک بلندگوی هوشمند در مورد آب و هوا سؤال کرده‌اید یا توسط سیستم ناوبری خودرویتان هدایت شده‌اید، هوش مصنوعی به شما کمک کرده است.

در حالی که این مثال‌ها ممکن است بدیهی به نظر برسند، اما راه‌های زیادی وجود دارد که هوش مصنوعی در زندگی شما نقش دارد که ممکن است متوجه آن ها نباشید. همچنین به حل برخی از بزرگترین چالش‌های جهان کمک می‌کند.

برای مثال، اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که از هوش مصنوعی برای کمک به کشاورزان در شناسایی مشکلات محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند. اکنون سیستم‌هایی وجود دارند که می‌توانند اطلاعات ترافیک شهر را در زمان واقعی بررسی کنند تا به مردم کمک کنند مسیر‌های رانندگی خود را به طور مؤثر برنامه‌ریزی کنند.

رسیدگی به بحران جهانی آب و هوا

 هوش مصنوعی به ما این توانایی را می‌دهد که حجم زیادی از داده‌ها را پردازش و الگو‌ها را کشف کنیم که در مورد تغییرات آب و هوایی کمک ارزشمندی است.

یکی از موارد استفاده رایج، سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی است که به افراد کمک می‌کند تا با خاموش کردن گرمایش و چراغ‌ها هنگام خروج از خانه، میزان انرژی مصرفی خود را تنظیم کنند.

هوش مصنوعی همچنین به مدل‌سازی ذوب یخچال‌ها و پیش‌بینی افزایش سطح دریا‌ها کمک می‌کند تا اقدامات لازم به سرعت انجام شود.

محققان همچنین با بررسی چگونگی توسعه سیستم‌ها و زیرساخت‌های کارآمدتر انرژی، تأثیرات زیست‌محیطی مراکز داده و محاسبات هوش مصنوعی را مطالعه می‌کنند.

آموختن از نمونه‌های دنیای واقعی

درست همان طور که یک کودک از طریق مثال‌ها یاد می‌گیرد، همین امر در مورد الگوریتم‌های یادگیری ماشینی از طریق مجموعه‌های بزرگی از مثال ها، مانند داده‌های آب و هوا، تصاویر و موسیقی که می‌توانیم برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کنیم، صدق می‌کند.

تشخیص دیپ فیک‌ها

 دیپ فیک، تصاویر، گفتار، موسیقی یا کلیپ‌های ویدیویی هستند که واقعی به نظر می‌رسند، اما در واقع توسط هوش مصنوعی با مطالعه تصاویر یا صدا‌های موجود در دنیای واقعی، نقشه‌برداری با جزئیات و سپس دستکاری آن ها برای خلق آثار تخیلی و مطابقت با زندگی فراتر از انتظارات ایجاد شده اند که هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند تا این موارد تقلبی را شناسایی کنیم.

نمی‌توان به او انسان بودن را یاد داد

با وجود هوش و قابلیت‌های فراوان، این هوش مصنوعی قادر به درک هر آنچه که انسان می‌تواند درک کند، نخواهد بود. در واقع، شما می‌توانید تمام داده‌های جهان را به یک سیستم هوش مصنوعی بدهید، اما هنوز نمی‌تواند همه انسان‌های روی کره زمین را درک کند، زیرا ما شخصیت‌های پیچیده و چند بعدی هستیم که خارج از داده‌هایی قرار داریم که ماشین‌ها برای درک چیز‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۳
استفاده از هوش مصنوعی گرمای زمین را بسیار افزایش می دهد. نکاتی که در بالا گفته شد در مقایسه با انرژی مورد نیاز فقط برای خنک کردن سیستم ها، تنها کمی در انرژی صرفه جویی می کند.