سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۰۰ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: دو هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های استان طعمه حریق شد.

حسین میرزایی با اشاره به افزایش صد درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان گفت: از ابتدای امسال تا ۱۴ تیرماه، حدود دو هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های استان دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: یکصد نیروی واکنش سریع فصلی به مدت چهار ماه برای اطفای آتش‌سوزی های اخیر به کار گرفته شدند.

به گفته میرزایی، دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آتش‌بر در اراضی استان ایجاد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تأکید به برگزاری جلسۀ ستاد بحران برای مقابله با حریق جنگل‌های استان یادآورشد: جلسه‌ای با مراجع قضایی لرستان برای برخورد قاطع با عوامل آتش‌سوزی در اراضی تشکیل شده است.

میرزایی اعلام کرد: عوامل عمدی حریق در عرصه‌های ملی بنا به ماده ۴۵ و ۴۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری و ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی به دو تا پنج سال حبس محکوم می‌شوند.

وی با اعلام شناسایی ۱۵۰ نقطۀ بحرانی آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان گفت: نیرو‌های واکنش سریع در این مناطق مستقر هستند و هر گونه حریق اراضی را با رصد و پایش به گروه‌های اطفا گزارش می‌دهند.

میرزایی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی، مؤلفه‌ای اساسی برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع است، بیان کرد: عامل ۹۵ درصد آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان انسانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: آموزش نیرو‌های محلی، استفاده از ظرفیت فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بسیج، نیرو‌های نظامی و انتظامی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان است. بیشترین جنگل‌های زاگرس با مساحت یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در لرستان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.