سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین گروه حجاج فارس و کهگیلویه و بویراحمد وارد شیراز شدند

نخستین گروه از حجاج خانه خدا از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، بعد از ظهر امروز از جده وارد فرودگاه بین المللی شیراز شدند.

مدیر کل فرودگاه‌های فارس در حاشیه مراسم استقبال از حجاج بیت الله الحرام در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز گفت: عملیات بازگشت حجاج این ۲ استان از امروز با ورود یک پرواز آغاز خواهد شد و تا روز شنبه ۲۳ تیرماه جاری تمام زائران خانه خدا به میهن باز خواهند گشت.

فخرالدین کشاورز افزود: عملیات انتقال حجاج از جده به شیراز در قالب ۱۴ پرواز و توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

او ادامه داد: طی روز‌های دهم تا شانزدهم خردادماه ۱۴۰۳، سه هزار و ۴۷۳ زائر بیت الله الحرام از استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز به شهر مدینه اعزام شدند.

مدیر کل فرودگاه‌های فارس، با اشاره به آمادگی عوامل فرودگاهی برای استقبال شایسته از حجاج ادامه داد: برای انجام هرچه بهتر این عملیات، هماهنگی لازم با تمام ارگان‌ها و مجموعه‌های مستقر در فرودگاه انجام شده و برای ارتقای سطح کیفی خدمات، تامین تجهیزات ترمینالی از قبیل چرخ دستی، صندلی، چک و بازبینی تسمه نقاله‌ها، تامین سرمایش سالن مستقبلین و افزایش کارکنان خدمات و باربری نیز پیش بینی و انجام شده است.

کشاورز افزود: همچنین به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری تب دنگی در جریان بازگشت حجاج، هماهنگی‌های لازم بین مجموعه‌های فرودگاهی و پایگاه امداد مرزی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

او، از مردم تقاضا کرد که به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و مواجه آنها با مشکل، حتی المقدور برای استقبال از حجاج به فرودگاه مراجعه نکنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.