سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه ۱۰ هزار تن گیلاس از آذربایجان‌غربی صادر می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸ تا ۱۰ هزار تن از گیلاس تولیدی در استان علاوه بر‌ تامین نیاز داخلی همه ساله به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و سایر کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال ۲۸ هزار تن گیلاس از باغ‌های استان برداشت و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی شود.

وی اضافه کرد: این استان با دارا بودن بیش از ۱۲۶ هزار هکتار باغ از انواع درختان میوه هسته‌دار، دانه‌دار و دانه‌ریز و گلخانه‌ای با تولید بیش از ۱.۹ میلیون تن انواع میوه علاوه برتامین نیاز مصرفی داخل استان به سایر استان‌ها و کشور‌ها نیز از انواع محصولات تولیدی صادر می‌کند.

شهبازی با بیان اینکه این استان دارای ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ گیلاس است، افزود: از این مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار بارور و مابقی غیرباور بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۸ هزار تن گیلاس از سطح باغ‌های بارور استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: درخت گیلاس از جمله درختان میوه مناطق معتدله و سرد به شمار رفته و مقاوم به سرماست و در مقایسه با سایر درختان میوه هسته دار محصول آن زودتر به مرحله برداشت می‌رسد.

وی بیان کرد: عمده شهرستان‌های تولید کننده گیلاس در استان شامل ارومیه، اشنویه و خوی بوده و در مهاباد و بوکان نیز مقداری گیلاس سالیانه تولید می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.