سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا برخی مرسولات حاوی مدارک خودرو و موتور سیکلت به گیرنده نمی‌رسند؟

کارشناس مسئول خدمات خودرویی شرکت ملی پست گفت: ماهانه بخشی از مرسولات حاوی مدارک خودرو و موتور سیکلت به دلیل شناخته نشدن آدرس گیرنده، به پلیس راهور برگردانده می‌شود.

سمیه زارعی٬ کارشناس مسئول خدمات خودرویی شرکت ملی پست که در دفتر پستی شهرک آزمایش مشغول به کار است، گفت: مدارک خودرویی شامل کارت خودرو و موتور سیکلت، شناسنامه خودرو و گواهینامه‌ها هستند و یکی از دلایل توزیع نشدن آن ها و برگشت به این دفتر، اشکال در آدرس گیرنده است.

وی با اشاره به این که شهروندان در زمان درج آدرس در فرم‌های درخواست مدارک یادشده باید آدرس صحیح و استاندارد را قید کنند، تاکید کرد: مجتمع‌های مسکونی معمولا در یک پلاک چند واحد دارند؛ اما متقاضی مدرک، در زمان آدرس دهی فقط شماره پلاک را بدون اشاره به شماره واحد، ثبت می‌کند. این موضوع به عنوان نقص آدرس شناخته شده و نامه رسان مجبور به برگشت مدرک به دفتر پستی می‌شود.

به گفته وی، یکی دیگر از دلایل شناخته نشدن آدرس این است که متقاضی هنگام درج مشخصات، آدرس شخص دیگری را به عنوان گیرنده ثبت می‌کند و این موجب مغایرت آدرس شده و امکان توزیع صحیح مرسوله را کاهش می‌دهد.

درج نام خانوادگی همسر در آدرس به جای نام خانوادگی مالک کارت (در صورتی که کارت متعلق به خانم است) و همچنین توجه نکردن به درج نام خیابان فرعی علاوه بر خیابان اصلی، از دیگر مواردی است که به گفته زارعی، موجب برگشت مرسولات حاوی مدارک صادرشده از سوی نیروی انتظامی می‌شود.

وی در پایان گفت: آنچه در یک آدرس پستی صحیح باید درج شود٬ شامل نام استان، شهر، خیابان، کوچه، پلاک، کدپستی، نام و شماره تلفن فرستنده و گیرنده است. ننوشتن هر یک از این موارد باعث برگشت مرسوله خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۰ تير ۱۴۰۳
بخدا تو تبریز هم کارت سوختم رو که المثنی خواسته بودم اداره پست دو هفته تمام دویدم آخر سر رفتم از خود اداره پست تحویل گرفتم .
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۰ تير ۱۴۰۳
در مورد گواهینامه موتورم دیروز گفتیم که ب دستم نرسید اما اهمیت ندادین ثبت ش نکردین همه کاراتون همیجورییییی هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
محمد
۱۱:۲۸ ۱۹ تير ۱۴۰۳
اینا همش بهونه هست برای توجیه کم کاری و یا اهمال کاری مامور اداره پست...وگرنه چطور دیجی کالا و یا اسنپ فود و یا الوپیک مشکلی با رساندن مرسوله پیدا نمی کنند.مامور پست شماره تماس مقصد رو داره وقتی به بن بست میرسه میتونه یه تماس با مقصد بگیره ومرسوله رو تحویل بده.
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۳
مامور پست منطقه ۲۲ چیتگر شمالی بسته را نمی آورد سه بار مدارک م برگشت خورد بار چهارم حضوری رفتم گرفتم قانون نداریم داش جنگله
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ تير ۱۴۰۳
وضعیت اداره پست اسفناک و افتضاح هست !!!
۸۰ درصد مرسوله ها یا له لورد شده یا باز شده !!!
تاخیر که دیگه رکورد دار هستش !!!
فرستنده هیچ امیدی به صحیح و سالم و به موقع رسیدن مرسوله خودش نداره !!!
بیایید نظر سنجی کنید و نظر مردم را که مشتریان و ارباب رجوع پست هستند بپرسید و منعکس کنید اگر دنبال حل معضل پست هستید !!!