سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‌سوگواره «احلی من العسل» پنج‌شنبه پنجم محرم برگزار می‌شود

‌سوگواره «احلی من العسل» پنجم محرم در بیش از ۴۰۰ منطقه کشور برگزار می‌شود.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت:با توجه به اینکه روز ششم محرم به نام حضرت قاسم (ع) نامگذاری شده است هرساله سوگواره احلی من العسل با نقش‌آفرینی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی در مراکز استان‌ها، مناطق و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال دوازدهمین سال برگزاری این سوگواره در بقاع متبرکه، مصلا‌ها و مساجد جامع است، افزود: پیش‌بینی می‌شود، در بیش از ۴۰۰ منطقه این سوگواره برگزار شود.

باقری افزود: امسال ششم محرم جمعه و نخستین جمعه ماه محرم است و به علت برگزاری همایش شیرخوارگان، بنا به تصمیم ستاد برنامه‌ریزی سوگواره، سوگواره احلی من العسل امسال پنج شنبه پنجم محرم در سراسر کشور و در تهران در حرم امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز از راه‌اندازی پویشی در این باره خبر داد و گفت: پویش احلی من العسل نیز در بخش رویداد شبکه شاد با محور‌هایی همچون شعر، پادکست، مداحی، مستند، خوشنویسی راه‌اندازی شده است و دانش‌آموزان می‌توانند از ۱۷ تیر تا ۴ شهریور که اربعین حسینی است، در این پویش‌ها شرکت کنند تا در نهایت از ۱۱۴ نفر برگزیده و شرکت‌کننده در پویش سوگواره تجلیل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.