سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لحظات حضور در مجالس عزاداری اهل بیت (ع) را قدر بدانیم

استاد حوزه علمیه قم گفت: لحظات حضور در مجالس عزاداری و تشرف به اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت (ع) را قدر بدانید، چراکه هر کسی که به مهمانی آنان برود، از او به خوبی استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام محمد میرزا محمدی شامگاه یکشنبه در هیأت متوسلین به حضرت علی اصغر (ع) و مهندسان بقیع که در مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس برگزار شد، گفت: مقامی که در ضیافت امام حسین (ع) به زائر و عزادار آن حضرت می‌دهند، بالاترین مدال اوست و هم نشینی با ائمه اطهار ضیافت الهی است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: به قول آیت الله بهجت، هرکسی بواسطه زیارت یا عزاداری به هم نشینی با اهل بیت (ع) برود، به اندازه ممدوح او را بالا می‌برند.

حجت الاسلام میرزا محمدی بیان کرد: محرم ضیافت اباعبدالله الحسین (ع) است و آداب این ایام با سایر ایام فرق می‌کند.

او ادامه داد: ضیافت و مهمانی آدابی دارد، برای مثال میزبان به استقبال مهمان می‌رود ولی دشمنان امام حسین (ع) با هزاران نیزه دار به استقبال اولاد پیامبر و یارانش رفتند.

استاد حوزه علمیه قم توصیه کرد: لحظات حضور در مجالس عزاداری و تشرف به حضور اباعبدالله الحسین (ع) را قدر بدانید، چراکه هر کسی که به مهمانی آنان برود، از او به خوبی استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: اگر همراه با اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت (ع) باشیم، آنان ما را علمدار می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در سوره فرقان آمده است که خدایا ما را از متقین قرار بده، ضمن اینکه این آیه مصداق این است که خدایا ما را همراه با اهل بیت (ع) قرار بده.

استاد حوزه علمیه قم  افزود: قرآن و روایت به ما درس‌های زیادی می‌آموزد و به ما می‌گویند که از دستگاه خداوند و نوکری اهل بیت (ع) کم نخواهیم، چراکه لطف و کرم آنها زیاد است.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه کربلا نمایشگاه فضیلت هاست، اذعان کرد: بعضی در قافله امام حسین (ع) بودند که باعث شدند از سر ضیافت حسینی خط بخورند ولی امام سراغ آنها رفت و برخی را خریدند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دست به دامان امام حسین (ع) و اهل بیت شوید، چراکه شاید عجل به شما مهلت نداد و در برزخ می‌بینید که برخی مهمان امام حسین (ع) هستند و شما حسرت می‌خورید.

حجت الاسلام میرزا محمدی بیان کرد: از آداب ضیافت این است که ضیافت و مهمانی امام را مقابله به مثل کنید و خوش به حال آن کسی که از امام حسین (ع) دعوت کند و میزبان او بشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.