سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگران سلامت از ۹۶ کشور جهان در مشهد تحت درمان قرار گرفتند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گردشگران سلامت از ۹۶ کشور جهان طی سال گذشته در مشهد تحت درمان قرار گرفتند که ۱۵ کشور که دارای بیشترین آمار بودند به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفتند تا بر اساس توزیع جذب توریست سلامت به آن ها خدمات درمانی ارائه شود.

دکتر محمد دهقانی گفت:بر اساس ارزیابی های انجام شده، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه های منابع انسانی، تکنیک های پزشکی مبتنی بر علوم نوین پزشکی جهان، تجهیزات و ابزار پزشکی، هتلینگ و تعرفه پزشکی پایین مستعد جذب گردشگر سلامت است.

وی ادامه داد: پس از پایان همه گیری ویروس کرونا به بیش از ۸۰ هزار گردشگر سلامت با درآمد زایی ۱۰ هزار میلیارد ریال خدمات ارائه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن معرفی ۲ مولفه‌ ساماندهی مبدا که ارزیابی کشورهاست و ساماندهی مقصد که هم‌افزایی بین اداره های ذیربط جذب بیمار خارجی با حضور شرکت‌های گردشگری است افزود: زیرساخت‌های کامل برای برقراری ارتباط ترانسفری (هوایی، زمینی و ریلی) به کشورهای هدف برقرار و تعداد شرکت‌های گردشگری سلامت به ۱۳۳ شرکت رسیده است.

دهقانی ضمن اشاره به راه اندازی سامانه جامع گردشگری سلامت (سبسا-سامانه بین‌الملل سلامت ایران) به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این سامانه دارای تمامی خدمات اعم از مراکز درمانی و اقامتی و ترانسفری و هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای مراجعه کنندگان خارجی است و هم اکنون در دسترس تمامی مراجعان خارجی قرار دارد.

وی اضافه کرد: این سامانه مجهز به یک مرکز تماس با شماره ۱۹۱ است که از هرکجای دنیا با پیش شماره‌ جمهوری اسلامی ایران می‌توان وارد این مرکز تماس شد و تمام راهنمایی‌های مربوط به چگونگی ورود به ایران برای درمان و اقامت و هزینه‌ها را دریافت کرد.

تعداد مراکز دارای مجوز درمان بیماران گردشگر سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی هم اینک ۴۶ مرکز درمانی اعم از بیمارستان‌، درمانگاه‌ تخصصی و عمومی و مراکز جراحی محدود است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.