سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وزارت ارتباطات در حوزه ict، نیروی انسانی تربیت می‌کند+ فیلم

وزیر ارتباطات مطرح کرد: بر اساس یکی از بند‌های قانون هفتم، وزارت ارتباطات با همکاری دستگاه‌های ذی ربط مکلف شده که سالی ۱۰۰ هزار نیروی متخصص آموزش دهد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره آموزش نیروی انسانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: یک کار ریشه‌ای که وزارت ارتباطات همراه با وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار دنبال می‌کند، تربیت نیروی ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال است؛ چرا که یکی از موضوعات چالشی و اساسی ما در حوزه فضای مجازی، اقتصاد دیجیتال و ارتباطات و فناوری اطلاعات، بحث نیروی انسانی است و به شدت  نیازمند نیروی انسانی متخصص و ماهر در این زمینه هستیم.

او ادامه داد: ما در راستای تامین نیاز‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، کاری را با چند وزارتخانه شروع کرده ایم و فکر می‌کنم حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور در چند استان در زمینه برنامه ریزی و مهارت‌های پایه در اقتصاد دیجیتال آموزش دیده اند تا اگر علاقمند بودند مسیر زندگی خود را در این راستا و در این حوزه قرار دهند.

زارع‌پور افزود: در برنامه هفتم هم پیگیری کردیم و یک بندی در این قانون آمده و بر اساس آن وزارت ارتباطات با همکاری دستگاه‌های ذی ربط مکلف شده است که سالی ۱۰۰ هزار نیروی متخصص آموزش دهد تا در تخصص‌هایی که در این بخش در کشور مورد نیاز هستند، آماده ورود به بازار باشند. 

او ادامه داد: ما در حال فراهم کردن مقدمات هستیم تا زمانی که این قانون ابلاغ شد بتوانیم کار را شروع کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به آموزش به معلمان در این زمینه گفت: این اتفاق میان معلمان هم بازتاب خوبی داشت؛ چرا که ما معلمان را هم آموزش دادیم چون کسی که سر کلاس می‌رود و می‌خواهد آموزش دهد خودش اول باید خوب یاد بگیرد و بتواند توانمندی‌هایش را توسعه دهد تا سرکلاس بتواند انگیزه را در میان دانش آموزان ایجاد کند.

او اضافه کرد: این ۳۰- ۴۰ هزار نفر که از دانش آموزان و معلمان آموزش دیده اند یک مرحله آزمایشی بود برای آن ۱۰۰ هزار نفری که در قانون هفتم به آن اشاره شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.