سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی: بازسازی ورزشگاه‌ها جزو وظایف اصلی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: بازسازی ورزشگاه‌ها باید صورت گیرد تا تیم‌ها با مشکل رو به رو نباشند.

کیومرث هاشمی در نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال ایران که صبح امروز دوشنبه در محل آکادمی فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاشمان این است که در تمامی استادیوم‌ها بازسازی انجام شود. در رابطه با تیم فوتبال خیبر خرم آباد با شهردار صحبت‌هایی را انجام دادیم و قرار شد تمام و کمال ورزشگاه مناسب در اختیار این تیم قرار گیرد.

او ادامه داد: وظیفه ما همین است که کار‌ها را پیش ببریم، هفته گذشته به نوشهر مازندران سفر کرده بودم و اعضای تیم شهرداری نوشهر با مشکل ورزشگاه رو به رو بودند که با شهردار صحبت کردیم تا مشکل این تیم رفع شود.

هاشمی بیان کرد: همانطور که در گزارش عنوان شد تقریبا ۱۰۰ درصد باشگاه‌های ما دولتی هستد هرچند این موضوع خوب نیست و باید به سمت خصوصی‌سازی برویم. ما روز اول اعلام کردیم که کار ما باشگاه‌داری و تیم‌داری نیست و دیدیم که با وجود همه سختی‌ها خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در راستای خصوصی‌سازی سرخابی‌ها شخص رییس جمهور شهید پای همه کار‌ها ایستاد و با حمایت همه جانبه ایشان شاهد بودیم که خصوصی سازی این دو باشگاه انجام شد. کمک به استانداردسازی یکی از وظایف ما است. ما با استاندار لرستان نیز صحبت کردیم که ورزشگاه خرم آباد را کمال و تمام به خیبر خرم‌آباد می‌دهیم که بتواند بازی‌های خود را میزبانی کند.

او گفت: بیشترین هوادار در قاره آسیا متعلق به ایران است و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و سعی کنیم که حضور هواداران در ورزشگاه‌ها بیشتر شود. تمام ورزشگاه‌ها که متعلق به وزارت است را به مدیران کل استان‌ها دستور دادیم که طبق قانون به باشگاه‌ها بدهند.

هاشمی افزود: ما پیش از این نیز اعلام کردیم که اگر ورزشگاه آزادی را نیز بخواهند ما در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌دهیم. روزی که ما آمدیم در ورزشگاه آزادی یک متر چمن در خزانه آزادی وجود نداشت ولی الان به اندازه‌ای که چمن در استادیوم وجود دارد در خزانه نیز داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای بازسازی آزادی امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان قرار دادیم که کار‌های تامین اعتبار آن درحال انجام است. ورزشگاه آزادی یک ظرفیت بسیار خوب است که باید در اختیار فوتبال قرار بگیرد. با برنامه‌ریزی که فدراسیون فوتبال انجام داده ان‌شاءالله در لیگ جاری شاهد var نیز خواهیم بود.

او گفت: سعی و تلاش ما این است که به دلیل اهمیت فوتبال حتما چندماه یک بار جلساتی را با مدیران عامل باشگاه‌ها داشته باشیم. هرچه حال فوتبال باشگاهی ما خوب باشد حال فوتبال ملی ما نیز خوب خواهد بود. اگر ضرورت داشته باشد ما آمادگی را داریم که با مدیران عامل لیگ آزادگان نیز جلسه را برگزار کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: فوتبال ما بعضا در جذب بازیکن و مربی درگیر مسائل دلالی شده است و از باشگاه‌ها می‌خواهیم که به دور از هیاهو‌ها به دنبال بازیکنان باکیفیت باشند که ارقام غیرواقعی طلب نکنند.

او تاکید کرد: باشگاه‌ها از سرمایه‌گذاری روی نوجوانان و جوانان نباید غافل شوند. باید به این مسئله توجه داشت که تنها برنامه‌ریزی نباید به روی فوتبال باشد و توجه به فوتسال نیز داشته باشیم. توجه به رده‌های پایه و فوتبال و فوتسال بانوان هم از ضروریات است که باید به آن توجه داشته باشیم.

هاشمی تصریح کرد: در بحث فساد در فوتبال یک مسئله کوچک هم اصلا قابل قبول نیست و فدراسیون فوتبال با روش‌های پیشگیرانه باید مانع از ایجاد حاشیه شود و با یکسری تخلفات زحمات همه مججوعه زیر سوال نرود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مطرح شد بحث فیرپلی مالی است. انصاف مالی در قانون برنامه هفتم ثبت شد و به مجمع فدراسیون احترام گذاشته شد که آن را تصویب کند. این اتفاق خوبی است که یک پایه برای لیگ‌های حرفه‌ای گذاشته شده است و همه مجبور هستیم طبق قانون که برای ما گذاشته طبعیت کنیم. تا سه ماه آینده فدراسیون فوتبال وقت دارد که به تایید مجمع برساند.

او گفت: کشور ما یک کشور فرهنگی است و تفاوت ما با دیگر کشور‌ها براساس همین فرهنگ است. باشگاه‌های ما باید به موضوع فرهنگ توجه داشته باشند و حتما یک کمیته فرهنگی داشته باشند و از ظرفیت کانون هواداران استفاده کنند.

هاشمی افزود: باشگاه‌ها حتما الزاماتی که AFC برای آنها درنظر گرفته‌اند را باید کمال و تمام انجام دهند. ما نیز در خدمت فوتبال و باشگاه‌ها هستیم و به عنوان وزیر ورزش از همه باشگاه‌ها حمایت خواهیم کرد.

در پایان این نشست به منظور تلاش‌های صورت گرفته درخصوص حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها و خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان توسط مهدی تاج تقدیر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.