سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های با بازدهی بالا زیر چتر حمایتی صندوق ملی محیط زیست

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: هدف این صندوق، شناسایی طرح‌هایی با بازدهی بالا برای پرداخت تسهیلاتی است که امکان تامین مالی ندارند.

علی عبدی‌زاده، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست، رسالت صندوق ملی محیط زیست را ارائه تسهیلات با نرخ کارشناسی در قالب سیاست‌های کلی هیئت عالی بانک مرکزی عنوان کرد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در توضیح نرخ کارشناسی تسهیلات گفت: نگاه صندوق ملی محیط زیست به متقاضیان صرفا اقتصادی نیست بلکه قرار است با توجه به نگاه برنامه‌ریزان اقتصادی کشور طی یک دوره بلند مدت، تولید و فعالیت‌های مولد در محوریت قرار بگیرد و روش‌های فنی مدرن تولید به روش رایج در آن تبدیل شود.

عبدی‌زاده عنوان کرد: صندوق ملی محیط زیست تولید داخلی و حمایت از تولید دانش‌بنیان را در اولویت خود قرار داده است.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی صندوق ملی محیط زیست در مقطع کنونی گفت: این مجموعه در نظر دارد با عمومیت بخشی به تولید فناورانه و دوستدار محیط زیست سهم خود را در اولویت بخشی به تولید مولد ملی در مقابل بخش نامولد و خدمات نامتناسب اقتصاد داخلی ایفا کند.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: بخش خدمات با ترکیب و ماهیتی که اکنون در کشور ما وجود دارد به این شکل است که در هر کوی و برزنی بجای تقویت تولید، یاس و تضعیف اتفاق میفتد، زیرا درآمد بالنسبه بالای خدمات از دسترنج عوامل مولد تامین می‌شود.

عبدی‌زاده تاکید کرد: رسیدن به صادرات متنوع و در عین حال رقابت‌پذیر جز از مسیر تقویت تولید مولد فناورانه امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین با اشاره به بند «د» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر شفاف‌سازی تسهیلات بانکی که شامل یک سامانه اطلاعات جامع (نرخ سود، مدت زمان بازپرداخت، دوره تنفس و سایر مشخصات فنی تسهیلات) بوده گفت: این قانون یک ریل‌گذاری صحیح در نظام بانکی و پولی ما ایجاد کرده که صندوق ملی محیط زیست نیز از برکات این قانون در رابیشتر بهره خواهد برد.

برچسب ها: محیط زیست ، صندوق ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.