سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱.۵ برابری مبادلات تجاری روسیه و آمریکا

مبادلات تجاری بین روسیه و آمریکا بالاترین سطح خود را از مه ۲۰۲۳ به ثبت رساند و به ۴۸۷ میلیون دلار در ماه رسید.

مبادلات تجاری بین روسیه و آمریکا بالاترین سطح خود را از ماه مه ۲۰۲۳ و به ۴۸۷ میلیون دلار به صورت ماهانه رسید و صادرات روسیه شامل کود‌های شیمیایی و اورانیوم غنی شده بود.

براساس گزارش آر تی، داده‌های سرشماری آمریکا نشان داد که صادرات روسیه به آمریکا تا پایان بهار ۴۷ درصد افزایش یافته است.  روسیه اورانیوم آمریکا را تامین می‌کند و آمریکا پس از توقف واردات در آوریل گذشته، واردات آن را به ارزش ۲۰۹.۵ میلیون دلار از سر گرفت.

واردات کود‌های روسیه  با ۶۰ درصد کاهش به ۹۹.۵ میلیون دلار و پلاتین با ۶ درصد کاهش به ۸۸.۹ میلیون دلار رسید. از سویی دیگر آمریکا بیش از پنج برابر تخته چوبی سه لایه به ارزش ۱۱.۶ میلیون دلار و آلیاژ‌های فلزی به ارزش ۱۰.۷ میلیون دلار از روسیه برای اولین بار از ژانویه وارد کرد. این در حالی است که صادرات آمریکا به روسیه ۴۱ درصد افزایش یافت و به ۴۸ میلیون دلار رسید.

 واردات روسیه از آمریکا شامل واکسن با افزایش ۲.۵ برابری به ۱۵.۶ میلیون دلار، محصولات غذایی با افزایش ۲.۶ درصدی به ۶.۹ میلیون دلار و تجهیزات پزشکی با افزایش ۳۱ درصدی به ۴ میلیون دلار و واردات دارویی روسیه نیز شامل دارو و سلولز به ارزش ۳.۸ میلیون دلار رسیده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.