سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر غیرمنتظره اوربان به پکن و دیدار با رئیس جمهور چین

نخست وزیر مجارستان در سفری غیرمنتظره به عنوان بخشی از «ماموریت صلح» خود وارد چین شد و با شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

تور به اصطلاح «ماموریت صلح» ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان همچنین شامل دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف بود.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، نخست وزیر مجارستان در بدو ورود به پکن با «هوآ چونینگ»، معاون وزیر خارجه چین عکس گرفت و در پیامی امروز (دوشنبه) خود در صفحه ایکس (توییتر) نوشت: «ماموریت صلح ۳.۰ پکن.»

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با نخست وزیر مجارستان که در حال حاضر در پکن به سر می‌برد، دیدار و گفتگو کرد، اما جزئیات و موضوعات این دیدار هنوز اعلام نشده است.

خبر سفر احتمالی اوربان به پکن اولین بار توسط پورتال خبری مجارستانی ۴۴۴ منتشر شد که روز یکشنبه نوشته بود، اوربان قرار است در سحرگاه روز دوشنبه وارد این کشور آسیایی شود.

اخیرا، اوربان به کی‌یف سفر کرد و در آنجا با زلنسکی دیدار داشت تا او را متقاعد کند که مذاکرات آتش‌بس با مسکو را در نظر بگیرد.نخست وزیر مجارستان سپس یک سفر غیرمنتظره به مسکو را آغاز کرد که به گفته دفتر وی، بخشی از مماموریت «حفظ صلح» اوربان محسوب می‌شود.

اوربان و پوتین چندین ساعت با هدف یافتن «کوتاهترین راه خروج» برای درگیری در اوکراین گفتگو کردند. با این حال، نخست وزیر مجارستان اعتراف کرد که مسکو و کی‌یف «بسیار از هم دور هستند» و خاطرنشان کرد که زلنسکی از پیشنهادات او «خیلی خوشش نمی‌آمد.»

سفر غیرمنتظره اوربان به روسیه خشم کی‌یف و سایر سران اتحادیه اروپا را برانگیخت، اما نخست‌وزیر مجارستان اظهار داشت که یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای پایان دادن به مناقشه، «ایجاد تماس» است و استدلال کرد که او برای ترویج صلح به دستور اتحادیه اروپا نیاز ندارد.

مجارستان که در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در کنار اسلواکی همسایه خود یکی از معدود اعضای اتحادیه اروپا است که بی‌طرفی خود را حفظ کرده و از ارسال سلاح به اوکراین خودداری می‌کند.

سفر اوربان به پکن در حالی انجام می‌شود که مجارستان «در یک اطلاعیه کوتاه» دیدار بین پیتر سیارتو وزیر امور خارجه این کشور و همتای آلمانی او، آنالنا بربوک را لغو کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.