سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهنوی: جدایی بیرانوند از پرسپولیس به این صورت آزار دهنده است

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: به نظرم بیرانوند بهتر از این می‌توانست جدا شود و نحوه رفتنش آزار دهنده است.

قاسم دهنوی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره انتخاب خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی سرخپوشان اظهار کرد: کارنامه  و سوابق این مربی نشان می‌دهد که موفقیت‌هایی در اروپا داشته و خیلی مربی تاثیرگذاری بوده است. امیدوارم این تاثیرگذاری را در فوتبال ایران داشته باشد. اما هر مربی خارجی که به ایران می‌آید زمان می‌برد تا جا بیفتد، چون فوتبالیست‌های ایرانی نسبت به مربیان خارجی  یک مقدار حساسیت دارند و بحث زبان و تاکنیک پذیری بازیکنان ایرانی طول می‌کشد تا بازیکنان با مربی ارتباط برقرار کنند. امیدوارم این مربی بتواند پرسپولیس را به سرانجام برساند و قهرمان کند.

دهنوی درباره اینکه مدیریت باشگاه قرار است بازیکنان جدید را به خدمت بگیرد و گاریدو نقشی در انتخاب بازیکنان جدید نخواهد داشت و این نمی‌تواند به ضرر سرخپوشان تمام شود، گفت: در همه جای دنیا به این صورت شده است. تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا هم هنوز با مربی خود قرارداد نبستند بازیکن جدید می‌گیرند و این در فوتبال روز دنیا جاافتاده است. گاریدو هیچ گونه شناختی نسبت به بازیکنان ایرانی ندارد و طبیعی است. مطمئن باشید مسئولان پرسپولیس هم دلسوز هستند و به خاطر اینکه شخصیت خودشان حفظ شود و قهرمانی سال گذشته تکرار شود اولویت شان جذب بازیکنانی خواهد بود که مثمر ثمر باشند. اولویت اول این است که تیمی که قهرمان بوده، پیکره اصلی خود را حفظ می‌کند و در کنار آن دنبال بازیکنانی می‌رود که به تاکنیک تیم بخورند و در شرایط سخت بتوانند به تیم خود کمک کنند و این موضوع  ۲ طرفه است.  البته باشگاه، افرادی  را دارد که پیگیر جذب بازیکنان  خوب و موثر باشد. به هر حال نمی‌تواند این مربی بهانه بیاورد که من تیم را نبستم، چون شناخت ندارد.

او درباره اینکه  گفته می‌شود علیرضا بیرانوند تمایل به بازگشت به پرسپولیس را دارد، اما باشگاه مخالفت این موضوع است، گفت: من شنیدم که  بازیکنانی همانند بیرانوند به صورت قطعی جدا شدند و بازگشتی وجود ندارد، چون خودشان تمایل ندارند. به هر حال بازیکنان تصمیم گرفتند که از پرسپولیس بروند. سقف قراردادی وجود دارد و باید اجرا شود و اگر این قانون اجرا نشود در آن صورت باشگاه‌ها را به حاشیه می‌برد. به هر حال  باشگاه پرسپولیس به خاطر سقف قرارداد مشکل دارد و اگر این سقف را برمی داشتند همه چیز درست می‌شد، اما بازیکنان می‌گویند که تیم دیگری به آنها  ۲ برابر پول می‌دهد و دیگر تعصب و غیرت جایی ندارد.

دهنوی  ادامه داد: به هر حال اکنون در فوتبال ایران جا افتاده است و درس عبرتی برای فوتبالیست‌ها شده است. اگر نگاه کنید بازیکنان قدیمی که به عشق لباس از پول گذشتند اکنون وضعیت مالی شان  خوب نیست. به نظرم باید به فوتبالیست حق بدهیم، چون تیمی که قهرمان می‌شد بازیکنانش  به خصوص ملی پوشان خواهان زیادی پیدا می‌کنند  و نباید ایراد بگیریم. معتقدم هر بازیکنی باید با دلش بماند و زحمت بکشد و پرسپولیس را  به جایگاه اش برساند و هر کس نماند هم آرزوی موفقیت برایش کنند و ان شا الله بتوانند جایگزین خوبی برایش پیدا کنند. آن طور که خبر دارم پرسپولیس‌ها دارند یک گلر خوب می‌آورند و فقط بندی در قراردادش دارد که باید آن اجرا شود که زمان می‌برد.

بازیکن سابق پرسپولیس تصریح کرد: تیم پرسپولیس در این چند سال عملکرد خوبی در فاز دفاعی داشته است. همچنین  رفیعی گلر جوان پرسپولیس در چند بازی کلین شیت کرد. به نظرم با توجه به اینکه ساختار پرسپولیس حفظ شده است جای نگرانی وجود ندارد. علیرضا بیرانوند گلر خوبی است، اما او می‌توانست بهتر از اینها جدا شود. او بیان می‌کرد که با توجه به مشکلاتی که دارم بحث مالی برایم مهم است و امسال در خدمت پرسپولیس نیستم و این خیلی قشنگ‌تر است. این نحوه جدایی هنوز در فوتبال ایران جا نیفتاده است.

دهنوی درباره اینکه بیرانوند خواستار احترام گذاشتن هواداران شده است، گفت: به هر حال بیرانوند زحمت کشیده است و ۵، ۶ قهرمانی در طول ۷ سال همراه با پرسپولیس آورده است، به نظرم او قابل احترام است. اما جدایی  او به این صورت آزار دهنده است. به نظرم هواداران  مثل همیشه خویشتن داری کنند و جذاب نیست که به بازیکن توهین کنند، چون در یک خانواده بوده و نون و نمک آن خانواده را خورده است. اگر بیرانوند می‌خواهد به او  بی احترامی نشود  باید دوستانه جدا شود و نباید به او سخت بگیریم.

بازیکن سابق پرسپولیس خاطر نشان کرد:  فوتبالیست‌ها حق دارند و قهرمان شدند و در تیم ملی حضور دارند و دنبال پول خوب می‌گردند. متاسفانه  برخی از تیم‌ها سقف قرارداد را رعایت نمی‌کنند و پول را دلاری می‌دهند و شاید یک سال بازیکنان را هوایی کنند و آنها را به تیم خود ببرند، اما شاید سال بعد بازیکنان پشیمان شوند، چون معلوم نیست آن پول سال بعد باشد یا نه! البته بودن بازیکنانی مثل بیرانوند در پرسپولیس می‌تواند تاثیرگذار باشد، چون  بحث لیگ نخبگان آسیا هم وجود دارد. به هر حال بازیکنان جدید که بیایند یک مقدار زمان می‌برد تا با تاکنیک تیم اخت شوند. البته این موضوع بستگی به این موضوع دارد که چه بازیکنانی جایگزین نفرات قبلی می‌شوند، چون دوران سختی را خواهند گذراند. به هر حال وقتی بازیکنی وارد پرسپولیس می‌شود، چون فضای این تیم سنگین است زمان می‌برد تا آبدیده شود. مگر اینکه هوادار آن بازیکن جدید را قبول کند و راحت بتواند بازی کند.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.