سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کشف آرد تعاونی در مسیر دامداری تا تنباکو‌هایی دود نشدند

مهم‌ترین حوادث ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اختلاف مالی علت گروگانگیری در لامرد بود

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری جوانی ۳۱ ساله خبر داد که به علت اختلافات مالی اعضای خانواده خود را گروگان گرفته بود.

سرهنگ محسن لشکری، اظهار کرد: روز گذشته شانزدهم تیرماه در پی اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره گروگانگیری در یکی از محلات شهرستان لامرد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بررسی‌های اولیه مطلع شدند فردی ۶ نفر از اعضای خانواده خود (پدر، مادر، خواهر، داماد و دو فرزند وی) را در یکی از اتاق‌های منزل گروگان گرفته و آنان را با اسلحه تهدید به قتل می‌کند.

فرمانده انتظامی لامرد ادامه داد: ماموران با اقدامات فنی موفق شدند در یک اقدام غافلگیرانه گروگانگیر که یک قبضه اسلحه کلت در دست داشت را دستگیر و ۶ نفر گروگانگیران را صحیح و سالم آزاد کنند.

سرهنگ لشکری با بیان اینکه متهم علت و انگیزه گروگانگیری را اختلافات مالی با پدرش اعلام کرد، گفت: گروگانگیر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری قاتل ۴۰ ساله در کمتر از ۵ ساعت پس از وقوع قتل در روستای کرونی این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: پس از گزارش پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل در روستای "کرونی" شهرستان شیراز، بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری "۴۰ سلطان آباد" به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد مردی ۴۰ ساله به دلیل مشکلات بر سر آب زمین کشاورزی با جوانی ۲۹ ساله (همسایه خود) در یکی از خیابان‌های آن محل درگیر و با استفاده از یک تیغه چاقو وی را مجروح می‌کند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه مجروح پس انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت می‌کند، تصریح کرد: با سرعت عمل و تلاش مأموران انتظامی، قاتل که از صحنه قتل متواری شده بود در کمتر از ۵ ساعت در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ زراعتیان گفت: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌‎تواند از وقوع جرائم این چنینی جلوگیری کند.

دستگیری سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت در رستم

فرمانده انتظامی رستم از دستگیری سارق و کشف ۲۰ فقره انواع سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید عبدالمحمد نازیدوک بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان رستم، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۸ فقره سرقت از منازل نیمه کاره، کابل برق، ادوات کشاورزی و اماکن خصوصی اعتراف و مقادیری اموال سرقتی نیز از وی کشف شد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس به صورت شبانه روزی و با استفاده از تمام توان و تجهیزات با سارقان و مجرمان برخورد قاطع و سختی خواهد داشت و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوکی را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

برخورد پراید با پژو، ۲ کشته و ۳ مجروح بر جای گذاشت 

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس از برخورد سواری پراید با خودرو پژو خبر داد و گفت: بر اثر این سانحه، ۲ نفر کشته و ۳ تن نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی زرین‌دشت، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو پژو ۴۰۵ با ۴ سرنشین با سواری پراید به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان اظهار داشت: در اثر این سانحه، رانندگان هر ۲ خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۳ نفر دیگر از سرنشینان نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه کارشناسان علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند، از رانندگان درخواست کرد رعایت مقررات و حفظ سرعت مطمئنه را همواره در دستور کار خود قرار داده تا شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

کشف ۴۷ کیلو تریاک در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف ۴۷ کیلو و ۱۷۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی خرمبید حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سمند مشکوک و جهت بررسی بیشتر به آن دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف کنند، تصریح کرد: در بازرسی از سواری سمند ۴۷ کیلو و ۱۷۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: پلیس قاطعانه و برابر قانون با سوداگران مرگ و قاچاقچیان برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.

آرد تعاونی در مسیر دامداری کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری فردی سودجو خبر داد که قصد فروش آرد تعاونی نانوایی، به دامداری را داشت.

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و به راننده دستور توقف دادند.

او ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از این خودرو، ۱۴ کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد تعاونی نانوایی که با هدف فروش به دامداری بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی گفت: راننده با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی و آرد‌های مکشوفه جهت بازگشت به چرخه توزیع به اداره جهاد کشاورزی شهرستان تحویل شد.

تنباکو‌های قاچاق دود نشدند

فرمانده انتظامی مهر از کشف تنباکو‌های خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ماموران این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ بهادر رزمجویی بیان کرد: ماموران انتظامی "مهر" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری زانتیا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: مامورین در بازرسی از این سواری ۶ هزار و ۹۶۰ بسته تنباکو خارجی قاچاق و فاقد مدارک را کشف کردند.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه، بیان کرد: ارزش محموله مکشوفه از سوی کارشناسان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی مهر تاکید کرد: هرگونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق جرم است و پلیس با قاچاقچیان کالا قاطعانه و برابر قانون برخورد می‌کند.

کشف کالای قاچاق در شهرستان کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۲ کارتن تنباکو خارجی قاچاق به وزن ۲۵۲ کیلوگرم کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در زرقان

فرمانده انتظامی زرقان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ امیر احسان حجتی بیان کرد: در راستای مبارزه هدفمند با پدیده شوم قاچاق، مأموران کلانتری ۱۱ پیام هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های لازم مشخص شد که موتورسیکلت قاچاق می‌باشد، افزود: ارزش موتورسیکلت کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ حجتی گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

دستگیری سارقان در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری سارقان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان، در تشریح این خبر اظهار داشت: اوایل صبح ماموران کلانتری ۱۱ حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به ۳ نفر مذکر که کنار یک مغازه ایستاده بودند مشکوک شدند.

او افزود: افراد مذکور که در حین سرقت مغازه بودند به محض مشاهده پلیس قصد متواری شدن را داشتند که با عکس العمل به موقع دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینککه متهمان از سارقان سابقه‌دار بودند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.