سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۱ امامزاده کرمانشاه میزبان برنامه های ماه محرم

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : ویژه برنامه‌های محرم با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۱ امامزاده استان کلید خورده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد .

حجت الاسلام مجید میرزایی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برگزاری عزاداری‌های حسینی (ع) در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه، گفت : ویژه برنامه‌های محرم با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۴۱ امامزاده استان کلید خورده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

میرزایی با اشاره به فضا سازی محیطی در بقاع متبرکه در طرح بصیرت عاشورایی، افزود: برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه اول محرم، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و... در بقاع متبرکه شاخص استان پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان راه اندازی شده، افزود: اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات استان انجام می‌شود.

وی از اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان یکی از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی یاد کرد و افزود: نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اقامه می‌شود.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، برگزاری همایش احلی من العسل، برگزاری همایش رهروان زینبی (س) ویژه بانوان در روز ۱۲ محرم، ویژه برنامه‌های چهارپایه خوانی و ... از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه استان در طرح بصیرت عاشورایی است که میرزایی از آنها یاد کرد.

وی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا و بیان صحیح وقایع نهضت حسینی برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد، این ویژه برنامه‌ها بتوانند در آشناسازی جامعه به خصوص جوانان با قیام عاشورا تاثیرگذار باشند.

میرزایی با اشاره به اعزام۳۳ مبلغ به امامزادگان و بقاع شاخص استان برای برگزاری ویژه برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان (ع)، گفت: ۲۳ مبلغ از قم اعزام شده و مابقی بومی استان هستند.

وی اضافه کرد: کار اعزام مبلغین با اولویت اعزام به بقاع شاخص و مناطق موقوفه‌نشین انجام خواهد شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.