سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با آفت سن در سطح ۳۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سال زراعی گذشته مبارزه با آفت سن در سطح ۳۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان انجام شده بود. 

کیومرث اکبری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام مبارزه با آفت سن در مزارع استان کرمانشاه، اظهار کرد: امسال مبارزه با آفت سن در حدود ۴۴۳ هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه انجام شد.

وی اضافه کرد: امسال مبارزه با آفت سن در مرحله مبارزه با سن مادر در سطح بیش از ۲۸۴ هزار هکتار و در مرحله پوره نیز در سطح بیش از ۱۵۸ هزار هکتار از مزارع استان انجام گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال افزایش بیش از ۱۴ درصدی مبارزه با آفت سن در مزارع استان کرمانشاه را شاهد هستیم، افزود: امسال مبارزه با آفت سن در حدود ۷۹ درصد مزارع غلات استان انجام شده است.

 اکبری یادآور شد: سال زراعی گذشته مبارزه با آفت سن در سطح ۳۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان انجام شده بود. 

وی با بیان اینکه مبارزه با آفت سن در ۱۲ شهرستان استان انجام شده، گفت: مبارزه با آفت سن در تمامی مزارع غلات استان بجز در شهرستان قصرشیرین که به دلیل دمای بالای هوا شیوع آفت سن را نداریم و شهرستان پاوه که زراعتی ندارد، انجام شده است.

اکبری تاکید کرد: مبارزه با آفت سن با هدف جلوگیری از سن زدگی، جلوگیری از کاهش عملکرد و بالا بردن کیفیت گندم تولیدی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: مبارزه با آفت سن در مزارع استان کرمانشاه از اواخر اسفند سال گذشته در مرحله مبارزه با سن مادری شروع شد و تاکنون در مرحله مبارزه با پوره سن ادامه داشته است.

اکبری سپس با بیان اینکه امسال میزان سن زدگی در مزارع استان کرمانشاه بسیار پایین بوده، گفت: در اندک مزارعی که کشاورزان مبارزه با آفت سن را انجام نداده بودند، مواردی از سن‌زدگی کمتر از دو درصد در محصول تولیدی مشاهده شده است.

اکبری تاکید کرد: در صورتی که درصد سن زدگی در محصولی بالای دو درصد باشد، مراکز خرید تضمینی گندم مجوز خرید محصول از کشاورز را نخواهند داشت که خوشبختانه امسال چنین مواردی را تا این وقت از برداشت در استان نداشته‌ایم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.