سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ زباله گرد در شهر کرمانشاه

مدیرکل هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ زباله گرد در شهر کرمانشاه گفت : این افراد از میان حجم انبوه زباله‌ها، مواد با ارزش آن را استخراج می‌کنند.

محمد موحدی مجد مدیرکل هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری کرمانشاه سرانه تولید زباله در شهر کرمانشاه را به ازای هر نفر ۷۵۰ گرم عنوان کرد و گفت : با توجه به جمعیت شهر کرمانشاه روزانه ۷۵۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود.

وی افزود: این حجم تولید زباله درحالیست که در کرمانشاه روزانه ۶۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود و این میان ۱۰۰ تن زباله با ارزش توسط زباله‌گرد‌ها به سرقت می‌رود.

وی ارزش این زباله‌های سرقتی را در کمترین حالت ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: اگر قیمت هر کیلوگرم زباله سرقتی توسط زباله گرد‌ها را ۱۵ هزار تومان در نظر بگیریم، روزانه ۱۵۰ میلیارد تومان زباله در شهر سرقت می‌شود.

موحدی مجد با اشاره به فعالیت ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ زباله گرد در شهر کرمانشاه گفت: این افراد از میان حجم انبوه زباله‌ها، مواد با ارزش آن را استخراج می‌کنند و آنچه باقی می‌ماند عمدتا زباله‌تر است که توسط شهرداری جمع‌آوری شده و با انتقال به سایت پسماند، به کود تبدیل می‌شود.

این مسئول با اشاره به جمع‌آوری زباله از طریق مخازن گفت: در حال حاضر ۳۷۰۰ مخزن جمع‌آوری زباله در سطح شهر کرمانشاه مستقر است که راه دسترسی زباله‌گرد‌ها به زباله‌های با ارزش را به راحتی فراهم کرده است.

وی افزود: چنانچه بتوانیم زباله‌ها را از درب منازل تفکیک کنیم، هم معضل زباله‌گردی مرتفع شده و هم منافع زباله‌های با ارزش به جیب شهر رفته و شهروندان از آن منتفع می‌شوند.

موحدی مجد با اشاره به پیگیری اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، گفت: این طرح قرار بود از دو ماه پیش اجرایی شود، اما به دلیل تاخیر در اعلام بودجه اجرای آن هم به تاخیر افتاد.

وی افزود: در حال حاضر به جد پیگیر اجرای این طرح هستیم و امیدواریم بتوانیم تابستان امسال آن را اجرایی کنیم.

موحدی مجد فرهنگ‌سازی را لازمه اجرای موفق این طرح عنوان کرد و افزود: از رسانه‌ها درخواست داریم در این زمینه ورود کرده و مردم را از مزایای اجرای این طرح مطلع کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.