سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شمار بازداشت شدگان فلسطینی در کرانه باختری

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی از افزایش شمار شهروندان فلسطینی بازداشت‌شده در کرانه باختری خبر داد.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه باشگاه اسرای فلسطین، امروز (یکشنبه)، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا امروز ۹ هزار و ۵۵۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

براساس این بیانیه، نیرو‌های رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۱۵ شهروند فلسطینی را در استان‌های خلیل (جنوب کرانه باختری)، طوباس (شمال کرانه باختری)، رام‌الله و قدس (مرکز) بازداشت کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که تعدادی از شهروندان فلسطینی نیز در منطقه «سلواد» در شمال رام‌الله مورد بازجویی قرار گرفته‌اند؛ اما نیرو‌های اسرائیلی پس از بازجویی میدانی آنها را آزاد کرده‌اند.

خبرگزاری تشکیلات خودگردان فلسطین «وفا» نیز گزارش داد که نیرو‌های اسرائیلی بعد از ورود ناگهانی به منطقه سلواد و بازرسی خانه‌ها، اقدام به شکستن وسایل منازل کرده‌اند و همچنین مالکان این خانه‌ها را برهنه دستگیر کرده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که نیرو‌های اسرائیلی تعدادی از شهروندان فلسطینی را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند، شیشه خودرو‌ها را شکسته‌اند و ۱۶ جوان فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

پس از آغاز جنگ در نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ناآرام شدن اوضاع در کرانه باختری تدابیر امنیتی شدیدی در این منطقه اتخاذ کرده است.
شهرک‌نشینان اسرائیلی نیز طی ماه‌های گذشته با تخریب اموال فلسطینیان بار‌ها به شهروندان فلسطینی حمله کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.