سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«تبریک گرم و صمیمانه» نیکاراگوئه به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران

دولت نیکاراگوئه در پیامی به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران، «تبریکات گرم و صمیمانه» خود را به «ملت بزرگ ایران» ابلاغ کرد.

از خبرگزاری پرنسا لاتینا، دولت نیکاراگوئه در پیامی به حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری منتخب کشورمان، اتحاد میان دو کشور به موجب انقلاب اسلامی ایران و انقلاب ۱۹۷۹ نیکاراگوئه به عنوان «انقلاب‌های دوقلو» را یادآور شد و تاکید کرد: ما در مقابل همه دخالت‌ها و تلاش‌ها برای از بین بردن مسیر‌های عدالت و حقایق واقعی مردمان‌مان، با هم بوده‌ایم و با هم خواهیم بود.

در این متن آمده است که ماناگوا و تهران همچنین با آرمان‌ها و ارزش‌های ایمان، خانواده، اجتماع و حق کار برای جهانی پر از صلح، احترام و همکاری بی‌قید و شرط برای توسعه عادلانه دو ملت متحد شده‌اند.

در این سند که توسط دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه و روساریو موریو معاون رئیس جمهوری این کشور امضاء شده است، دولت ساندینیستا «حمایت قاطعانه» خود از «آرمان‌ها و حقوق فرهنگ و هوشمندی مردم ایران» را اعلام کرد که به موجب آن، «ملت ایران در برادری با مردم و دولت‌هایی که خواهان و شایسته جهانی بهتر هستند، در مسیر‌های آزادی و حاکمیت پیشرفت می‌کنند».

به دنبال پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که جمعه گذشته (۱۵ تیر ماه) برگزار شد، دولت‌های کوبا و ونزوئلا نیز با ارسال پیام‌های تبریک بر اهمیت تقویت روابط در دوره جدید ریاست جمهوری تاکید کردند.

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا در پیامی انتخاب پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران را تبریک گفت و خواهان تقویت پیوند‌های دوستی و همکاری میان هاوانا و تهران شد.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: برای ادامه مسیر تقویت روابط برادری، دوستی و همکاری میان کشورهایمان، روی ونزوئلا حساب کنید.

دولت کاراکاس همچنین دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ونزوئلا معتقد است که تصمیم مردم ایران، به سعادت این ملت و همچنین تثبیت این کشور به عنوان یک قدرت نوظهور در جهان چندقطبی نوپا به واسطه نقش برجسته‌ای که در سناریوی تحکیم صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، کمک خواهد کرد.

مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آراء در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهوری منتخب مردم شد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا ایرانی
۱۸:۳۴ ۱۸ تير ۱۴۰۳
به چه کارمون میاد دقیقا؟ رییس جمهور یک ابر قدرت مثل آمریکا باید تبریک بگه نه این خرده فرهنگ های ضعیف