سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهمیت کنترل سقط جنین در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر اهمیت کنترل سقط جنین به منظور صیانت از جمعیت در این استان تأکید کرد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان امروز (یکشنبه ۱۷ تیر ماه) در نشست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حائز اهمیت برشمردن کنترل سقط جنین به منظور صیانت از جمعیت گفت: خوشبختانه اقدامات موثری در کاهش و کنترل سقط جنین سالم با مشارکت بسیج جامعه پزشکی انجام شده است.

او با اشاره به جدی گرفتن مقوله فرهنگ سازی در افزایش انگیزه باروری افزود: ترویج فرهنگ باروری در جامعه و ظهور این فرهنگ با رفتار صحیح و اقدام موثر می‌تواند در تحقق جوانی جمعیت موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم ترویج فرهنگ زادآودی تأکید تصریح کرد: باید با تهیه محتوای رسانه‌ای مطلوب در حوزه جوانی جمعیت و جدی گرفتن آموزش در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت، در جوان کردن جمعیت گیلان کوشید.

سیر جمعیتی در گیلان نامطلوب است

آشوبی با بیان اینکه سیر جمعیتی در گیلان همچنان نامطلوب است، گفت: اقداماتی در جهت بهبود وضعیت جمعیتی این استان انجام شده، اما ناکافی است.

او با اشاره به ظرفیت بی نظیر گروه‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه جوانی جمعیت، افزود: باید بهره‌وری از سمن‌ها و گروه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در گیلان تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت تعامل و همگرایی همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید و تصریح کرد: بخشی از اجرای قانون جوانی جمعیت برعهده این دانشگاه است در حالی که اجرای این قانون راهبردی نیازمند همراهی و حسن اجرای همه دستگاه‌های مسئول و متولی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.