سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۱۶ پروژه بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری رسیده است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: از شهادت رئیس جمهور تا الان ۱۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده و این روند ادامه دارد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره وضعیت پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ها بعد از روی کار آمدن دولت چهاردهم گفت: تا لحظه‌ای که در مسئولیت هستیم، بر اساس تدابیر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار‌ها را پیگیری می‌کنیم. در همین ایام افتتاح یک کتابخانه را داشتیم. در ایام انتخابات حدود ۲۰۰ صندوق در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مستقر بود. همکارانمان تلاش کردند مردم پای صندوق‌های رای بیایند.

رمضانی به یکی از برنامه‌های ترویجی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و افزود: الان پایگاه‌های تابستانی در کتابخانه‌ها فعال شدند. پروژه‌های نیمه تمام هم روند تکمیل شدن خود را طی می‌کنند. 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پاسخ به این سوال که آیا با آمدن دولت جدید بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی وزارت فرهنگ که چانه‌زنی‌های مربوط به آن در دولت سیزدهم انجام شد، اجرا می‌شود؟ توضیح داد: هنوز بودجه مصوب شده به دست ما نرسیده، ولی ما فرایند اجرایی آن را آغاز کردیم، تا پروژه نیمه تمام را به سر انجام برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که این پروژه‌ها به سرنوشت پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبل تبدیل نمی‌شود؟ توضیح داد: ما تا آخرین لحظه خدمت‌گذاری‌مان تلاش می‌کنیم پروژه‌ها به سرانجام برسد. از شهادت رئیس جمهور تا الان ۱۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده و این روند ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تا پایان سال ۱۴۰۲، تهران ۳۵ کتابخانه روستایی و ۱۳۹ کتابخانه شهری تحت پوشش خود دارد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.