سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

زیارت عاشورا جزء احادیث قدسی است + فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین زنجیرزن حسینی گفت: زیارت عاشورا جزء احادیث قدسی است که انسان باید با نظر دقیق به این زیارت بنگرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زنجیرزن حسینی، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه و استاد دانشگاه در رابطه با شرح زیارت  عاشورا اظهار کرد: فرا رسیدن ماه عزا و ماه محرم را به پیشگاه با عظمت حضرت بقیة‌اللّٰه الاعظم و همه شیعیان و شیفتگان تسلیت عرض می‌کنم. بنا داریم در ماه محرم، شرح مختصری از زیارت عاشورا را بیان کنیم که با این زیارت عاشورا همگی مأنوس هستیم. 

این کارشناس مذهبی گفت: هر یک از ادعیه و زیارات نردبانی هستند از این که انسان بخواهد از عالم مُلک به عالم ملکوت سیر کند. یعنی انسان را از عالم خاک به عالم افلاک پرواز می‌دهند و زیارت عاشورا نیز، همین‌گونه است که جزء احادیث قدسی ما به شمار می‌آید که بواسطه حضرت امام محمّدباقر علیه‌السلام، این زیارت بیان شده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین زنجیرزن حسینی تصریح کرد: حضرت امام محمّدباقر علیه‌السلام می‌فرمایند زیارت عاشورا به واسطه‌ی پدر بزرگوارشان امام سجاد علیه السلام و ایشان هم از پدرشان، حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و همین‌طور، حضرت امام حسین علیه السلام از پدر بزرگوارشان، حضرت علی علیه السلام و ایشان از پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم و پیامبر (ص) از جبرئیل و جبرئیل هم، از ذات اقدس الهی بیان می‌کنند که هر کسی زیارت عاشورا را با کیفیت خاصی بخواند خداوند متعال ضمانت کرده‌اند که حاجات او را برآورده خواهند کرد.

این مدرس حوزه یادآور شد: زیارت عاشورا جزء احادیث قدسی است که انسان باید با نظر دقیق به این زیارت بنگرد و سیر و سلوکی که در این زیارت مطرح است، می‌تواند انسان را از عالم خاک به عالم افلاک پرواز دهد...

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.