سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت لوپن با فرستادن سرباز و موشک دوربرد به اوکراین

رئیس حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه می‌گوید، با اعزام سربازان و ارسال موشک‌های دوربرد به خاک اوکراین مخالف است.

مارین لوپن، رئیس حزب «اجتماع ملی» فرانسه که در اولین دور انتخابات پارلمانی بیشترین میزان رای را به دست آورده، در مصاحبه با شبکه سی‌ان ان گفت که با ادامه ارائه موشک‌های دوربرد و اعزام نیرو‌های فرانسوی به اوکراین مخالف است.

به گزارش کی‌یف ایندیپندنت، لوپن تصریح کرد: «ما دو خط قرمز داریم، فرستادن نیرو‌های فرانسوی به خاک اوکراین و تحویل تسلیحات دوربردی که کی‌یف با آن بتواند به خاک روسیه حمله کند». 

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مدت‌ها است که از ارائه موشک‌های دوربرد به اوکراین حمایت می‌کند. فرانسه تا کنون موشک‌های دوربرد «اسکالپ» خود را در اختیار اوکراین قرار داده که معادل موشک‌های «سایه طوفان» انگلیس است. مکرون در ماه مه نیز اعلام کرد که احتمال اعزام نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند. پس از ماه‌ها بحث و جنجال در این خصوص، رئیس جمهور فرانسه در هفتم ژوئن اعلام کرد که فرانسه در حال ایجاد ائتلافی از کشور‌ها برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین است.

فردا (یکشنبه) دور دوم انتخابات پارلمانی در فرانسه برگزار می‌شود و حزب راست افراطی لوپن شانس بالایی برای پیروزی در این انتخابات دارد. هرچند برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقدامات چند روز اخیر احزاب میانه‌رو و چپ برای جلوگیری از پیروزی لوپن می‌تواند موثر باشد. حزب «رنسانس» مکرون اخیرا با احزاب چپ‌گرای فرانسوی همکاری کرده و مجموعا بیش از ۲۰۰ نامزد را از انتخابات دور دوم برداشتند تا از تقسیم آرا به نفع راست افراطی جلوگیری کنند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.