سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم بصیرت‌افزایی در هیئات عزاداری حسینی (ع)

مدیریت شهری با حضور در آیین استقبال از محرم در هیئات مذهبی بر لزوم بصیرت‌افزایی در هیئات عزای سید و سالار شهیدان تأکید کرد.

محمدحسن اسدی در آیین استقبال از محرم در هیئت مذهبی قشقایی‌های شیراز گفت: در عزای سید و سالار شهیدان مثل همیشه در خدمت اهل‌بیت (ع) باشیم و بتوانیم از نهضت حسینی (ع) بهره لازم را ببریم.

او ادامه داد: علاوه بر حضور و شرکت در مراسم امام حسین (ع) بتوانیم از بصیرت حسینی استفاده کنیم، چراکه امام حسین (ع) در جنگ با استکبار زمان خود، پای اعتقادات به حق خود ایستادگی کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین به فعالیت گسترده عمرانی در گوشه گوشه شهر با حمایت و پشتیبانی شورای اسلامی شهر و همت خانواده بزرگ شهرداری شیراز و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان استانی و شهری اشاره کرد.

اسدی با اشاره به طرح محله و مسجدمحوری و همچنین محرومیت‌زدایی در سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری عنوان کرد: با حمایت و همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، ۳ درصد بودجه عمرانی مدیریت شهری این کلان‌شهر به طرح محله و مسجدمحوری و ۳ درصد به محرومیت‌زدایی نقاط کم برخوردار این کلان‌شهر اختصاص یافت تا بتوانیم تحولات خوبی را در محلات رقم بزنیم و کارکرد مسجد را به‌عنوان محور فعالیت‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و... در محلات گسترش دهیم.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز و همچنین رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس نیز با توجه به شعار مجموعه عزاداران حسینی در سال جاری اظهار کرد: شعار "آزادگان عالم در خیمه حسین (ع) اند" شعار مشترک هیئت‌های عزاداری در ایام محرم و صفر ۱۴۰۳ برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در نامه به دانشجویان آمریکایی محور قرار گرفته است.

رضا محمدیان افزود: ایران با همراهی محور مقاومت پرچم مظلومیت فلسطین را در نقاط مختلف دنیا به اهتراز درآورده است و امروز می‌بینیم موج حمایت از فلسطین در بسیاری از کشور‌های جهان شکل گرفته است. 

او ادامه داد: این دیدگاه، نشان دهنده تفکر آزادی در عصر صاحب‌الزمان (عج) است که باید دقت کرد، زیرا افرادی که بصیرت کافی ندارند ممکن است در این عصر از قافله عقب افتاده، اما کسانی که مسلمان نباشند به صورت آزاده زیر خیمه امام حسین (ع) قرار گیرند.

محمدیان بیان کرد: این هیئات و مجالس صرفا بحث عزاداری تنها نیستند، کما اینکه بحث جهاد تبیین و روشنگری را باید در دستور کار قرار دهیم و به نسل آینده خط ولایت را بشناسانیم و در هیئات این محلات باید گفتمان بصیرت‌افزایی شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) نیز با اشاره به اینکه در جمع شیفتگان و عاشقان مکتب حسینی هستیم، گفت: عشایر به عنوان نماد غیرت و ولایتمداری هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.