سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب نتایج یورو ۲۰۲۴ در روزنامه‌های امروز اروپا؛

از متهم شدن داور انگلیسی جدال اسپانیا و آلمان تا خداحافظی امباپه با رونالدو

روزنامه‌های امروز اروپا نتایج شب گذشته یورو ۲۰۲۴ را در صفحات نخست خود پوشش دادند.

آلمان، تیلور را متهم کرد. این تیتر روزنامه کوریره دلواسپرت ایتالیاست که به صحنه جنجالی بازی دیشب آلمان و اسپانیا اشاره دارد. جایی که در دقیقه ۱۰۵ جمال موسیالا شوتی را از پشت محوطه جریمه روانه دروازه اسپانیا کرد که توپ به دست کوکوریا، مدافع اسپانیا برخورد کرد و بازیکنان آلمان از آنتونی تیلور درخواست پنالتی داشتند. تیلور اعتقادی به پنالتی نداشت و هموطنش استوارت اتول که دستیار ویدئویی این بازی بود نیز او را برای بازبینی به مانیتور دعوت نکرد. تصمیمی که تیلور و داوران VAR اعلام کردند، تاثیر زیادی در جریان این بازی داشت و دقایقی پس از آن اسپانیا موفق شد به گل برتری برسد. پس از حذف آلمان از مسابقات، به غیر از طرفداران آلمانی، در فضای مجازی طرفداران فوتبال نسبت به قضاوت تیلور در این بازی و عملکرد او در تصمیم گیری برای صحنه مشکوک واکنش نشان دادند.

در مرکز صفحه هم با چاپ عکس مدافع جدید تیم ناپولی، تیتر بونجورنو، پروژه کونته را انتخاب کرد به چشم می خورد. الساندرو بونجورنو پدیده فصل گذشته تیم تورینو، با وجود داشتن پیشنهاد از اینتر و یوونتوس، تصمیم گرفت به ناپولی برود تا زیر نظر آنتونیو کونته بازی کند. تیتر رم برای کیزا عجله دارد دیگر عنوان این روزنامه است که مدعی است باشگاه رم می خواهد زودتر ستاره یوونتوس را جذب کند.

توتواسپرت با چاپ عکس دو بازیکن جدید یوونتوس برای تیم مردان و زنان نوشت: میکله و آلیشا، یووه زیبا به نظر می رسد. میکله دی گرگوریو بهترین دروازه بان فصل گذشته سری آ، دروازه بان جدید یوونتوس در فصل آینده خواهد بود و به طور قرضی و با حق خرید از مونتزا به تورین آمده. آلیشا لمان بازیکن تیم ملی سوئیس هم یکی از معروفترین بازیکنان فوتبال بانوان محسوب می شود که به یووه پیوسته است. البته شهرت او بیشتر به دلیل فعالیتش به عنوان اینفلوئنسر در فضای مجازی است.

تیتر سوله، همه چیز برای تیاگو هم دیگر تیتر توتو محسوب می‌شود. باشگاه یوونتوس اجازه همراهی ماتیاس سوله با تیم ملی آرژانتین در المپیک پاریس را نداده تا این بازیکن در تمرینات پیش فصل در اختیار تیاگو موتا باشد و بتواند او را ارزیابی کند.

گاتزتا نوشته: یووه، آبراهام هم می‌آید. جونتولی در پی شکار ذخیره ولاهوویچ. خط حمله یوونتوس ممکن است تغییرات زیادی کند. با توجه به جدایی مویزه کین و قرار گرفتن فدریکو کیه زا و آرکادیوش میلیک در لیست فروش، یوونتوس تامی آبراهام را برای بازی چرخشی با ولاهوویچ در نظر گرفته است. بعید نیست یوونتوس و رم آبراهام و کیزا را با هم معاوضه کنند. تیتر فونسکا به میلان رسید هم به آمدن سرمربی جدید روسونری به شهر میلان اشاره داره. فونسکا روز دوشنبه در مراسم معارفه خود حاضر و سپس تمرینات پیش فصل میلان را در همان روز آغاز خواهد کرد.

 

یک اسپانیای به یاد ماندنی تیتر روزنامه مارکای اسپانیاست. نمایش ماندگار اسپانیا مقابل آلمان در اشتوتگارت، لاروخا را راهی نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ کرد و طلسم نبردن میزبان‌ها برای اسپانیا شکست.

آ اس هم تیتر با دل و جان را برای پیروزی لحظه آخری اسپانیا مقابل آلمان به کار برده است. گل دقیقه ۱۱۹ میکل مرینو، کار میزبان یورو را تمام کرد. امباپه با رونالدو خداحافظی کرد هم به پیروزی فرانسه مقابل پرتغال در دیگر دیدار شب گذشته یک چهارم نهایی اشاره دارد.

اسپورت چاپ بارسلون هم از تیتر پایان دیوانه وار برای جدال جذاب شب گذشته اسپانیا و آلمان استفاده کرده است. دیداری که به شکلی تاریخی و فراموش نشدنی برای اسپانیایی‌ها به پایان رسید. فرانسه پنالتی‌ها را برد و حریف اسپانیا در نیمه‌نهایی شد هم عنوان دیگر این روزنامه است.

روزنامه اکیپ فرانسه با اصطلاحی فرانسوی با معنی مواجه شدن با یک اتفاق فوق العاده به پیروزی فرانسه مقابل پرتغال در ضربات پنالتی و صعود به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ اشاره کرده است.

 در انگلیس روزنامه میرر با تیتر رانش زمین به استقبال جدال انگلیس و سوئیس رفته که البته این دیدار در حال حاضر در حال برگزاری است.همچنین از قول هری کین کاپیتان سه شیر‌ها نوشته شده: وقت پایان دادن به درد‌ها نزدیک شده؛ می‌توانیم کار خاصی رقم بزنیم.

روزنامه استار هم صحبت‌های هری کین را پوشش داده با این تیتر: تسکین کین. هری کین ستاره انگلیس گفته تحمل حذف شدن در یک تورنمنت دیگر همراه انگلیس را ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.