سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه عملیات پایش برای زنده‌گیری پلنگ رویت شده در شهر «زیار» اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات پایش برای زنده‌گیری یک قلاده پلنگ رویت شده در شهر «زیار» همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تیم‌های فنی و محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ۲ شب گذشته با استفاده از تجهیزات و دوربین‌های دید در شب اقدام به ردیابی این جانور کردند.

منصور شیشه فروش افزود:گزارش شده که پلنگ مذکور توله‌ای نیز به همراه داشته است و عوامل محلی و آتش‌نشانی نیز به همراه نیرو‌های حفاظت محیط زیست برای ردیابی وارد عمل شده‌اند.


به گفته وی، کارشناسان محیط طبیعیِ حفاظت محیط زیست در حال بررسی دلیل وجود پلنگ در شهر زیار هستند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: این پلنگ ممکن است از پارک ملی کلاه قاضی به این منطقه آمده باشد یا اینکه توسط اشخاص بصورت غیرمجاز نگهداری می‌شده است.

او اظهار داشت: تلفن ۱۵۴۰ مربوط به فوریت‌های زیست محیطی است که اعلام شده مردم در صورت مشاهده هر حیوان وحشی، بسرعت مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

 فیلمی کوتاه روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن ادعا شده که این تصاویر مربوط به حضور پلنگ در شهر زیار اصفهان است؛ زیار شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان و در ۳۴ کیلومتری شرق این کلانشهر است.

 در سال‌های گذشته حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده عباس‌آباد، قمصر، بزرک و شکار ممنوعه کلاته استان اصفهان به ثبت رسیده است.

پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ و بومی غرب آسیاست و در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

برچسب ها: رویت ، پلنگ ، شهر زیار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.