سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۵۶ هزار تن کالا از زنجان صادر شد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: بیش از ۵۶ هزار تن کالا طی سه ماهه اول سال از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه قبل به لحاظ ارزش حدود ۹ درصد افزایش و از نظر وزن ۲۷ درصد کاهش دارد.

زین‌العابدین گنج‌خانلو  با بیان اینکه بیش از ۵۶ هزار تن کالا طی سه ماهه اول سال از استان زنجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه قبل به لحاظ ارزش حدود ۹ درصد افزایش و از نظر وزن ۲۷ درصد کاهش دارد گفت: ارزش تقریبی این میزان صادرات سه ماهه استان ۱۱۹ میلیون دلار برآورد شده است.

وی اضافه کرد: واردات موقت گمرک استان در این مدت نیز حدود ۱۳۰ هزار تن به ارزش بیش از ۴۵ میلیون دلار گزارش شد که نسبت به مدت مشابه گذشته از نظر ارزش ۹۰ درصد و از نظر وزن ۴۴ درصد افزایش دارد.

گنج خانلو ادامه داد: واردات قطعی گمرک استان بیش از ۹۴ میلیون دلار به وزن تقریبی ۵۳ هزار تن ثبت شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۴۴ درصد و از نظر وزن ۱۶ درصد کاهش یافته است.

این مسوول گفت: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی اضافه کرد: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

میزان صادرات استان در سال جاری بر مبنای واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

این میزان صادرات بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد تعیین شده که در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

برچسب ها: گمرک ، صادرات کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.