سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت بیش از ۵۲ درصدی مازندرانی ها در انتخابات

میزان مشارکت مردم مازندران در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری بیش از ۵۲ درصد بود.

قاسم عزیززاده گرجی رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: با پایان شمارش آرای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مازندران، میزان مشارکت ۵۲/۱۹ درصدی توسط مردم مازندران در روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ ثبت شد و آقایان پزشکیان و جلیلی به ترتیب بیشترین رای مازندرانی‌ها را در این مرحله کسب کردند. ‎

او با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ نفر واجد شرایط رای دادن در مازندران بودند، افزود: فرآیند شمارش آرای مردم مازندران در ۳ هزار و ۲۲۸ صندوق رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز شنبه ۱۶ تیر پایان یافت و به تایید وزارت کشور رسید که بر اساس آمار‌ها یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۶۳۴ نفر معادل ۵۲/۱۹ درصد در مازندران آرای خود را به صندوق‌ها انداختند.

عزیززاده گرجی گفت: از مجموع آرای ماخوذه انتخابات ۱۵ تیر در مازندران، آقای مسعود پزشکیان ۶۶۷ هزار و ۳۲۴ رای، معادل ۵۱/۴۳ درصد کل آرای مازندرانی‌ها را کسب کرد.

آقای سعید جلیلی هم با ۶۰۱ هزار و ۱۸۵ رای معادل ۴۶/۳۳ درصد آرای مردم مازندران را به دست آورد.

عزیززاده گرجی ضمن قدردانی از همه افرادی که در مازندران پای صندوق‌های رای رفتند و همه عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی که در برگزاری این انتخابات همراهی کردند، افزود: از رسانه‌ها که در برگزاری انتخابات نهایت همکاری را داشتند قدردانی داریم.

در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ نفر معادل ۴۹/۸ درصد واجدان شرایط، رای دادند که از این میزان آقای مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان رییس جمهور منتخب مردم انتخاب شد و آقای سعید جلیلی هم ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای کسب کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.