سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده قزوین صادر شد

رییس اداره بازآفرینی شهری شهرداری قزوین گفت: ۳۰ پروانه ساختمانی در سال جدید از سوی شهرداری قزوین در بافت فرسوده صادر شده است.

آرش رشوندآوه رییس اداره بازآفرینی شهری شهرداری قزوین گفت: ۱۸ پروانه ساختمانی در منطقه یک، ۲ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ و ۱۰ پروانه ساختمانی در منطقه چهار طی سال جاری صادر شده است.

وی با بیان اینکه روند نوسازی در بافت‌های فرسوده اثر روانی خوبی به لحاظ اجتماعی دارد و مردم به صاحبخانه شدن امیدوارتر می‌شوند، اضافه کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین در راستای افزایش صدور پروانه در بافت فرسوده به دنبال تصویب ضوابط تشویقی نوسازی محلات بافت ناکارآمد شهر قزوین است.

رشوند آوه افزود: ضوابط تشویقی نوسازی کالبدی برای رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده هادی‌آباد، تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه‌گرها، سرمایه گذاران و مالکان اراضی محدوده این محله و ارتقای کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز آن تدوین و تصویب شده که هم اکنون در حال بهره برداری شهروندان برای ساخت و ساز در این محله است.

به گفته این مسئول، طرح‌های بازآفرینی ویژگی‌هایی از جمله توسعه پایدار، تاکید بر حفظ منابع طبیعی، کاهش آلودگی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، ارتقای کیفیت زندگی و فراهم کردن دسترسی بهتر به خدمات شهری مثل حمل‌ونقل، بهداشت، آموزش و تفریح، مشارکت اجتماعی، جلب مشارکت فعال ساکنان و جامعه محلی در فرایند برنامه‌ریزی و اجرا را در بر دارد.

رییس اداره بازآفرینی شهری شهرداری قزوین بیان کرد: این طرح‌ها معمولا با همکاری سازمان‌های دولتی، شهرداری‌ها، بخش خصوصی و جامعه محلی به اجرا درمی‌آیند و هدف اصلی آنها ایجاد شهری پویا، پایدار و زیست‌پذیر برای همه ساکنان است.

هم اکنون شهر قزوین دارای ۵۰۴ هکتار بافت فرسوده است که هشت درصد از مساحت کل بافت شهر قزوین به آن اختصاص دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.