سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تبریک مقامات جهان به مسعود پزشکیان

سران و مقامات جهان پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

«مسعود پزشکیان» در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که دیروز (جمعه پانزدهم تیرماه) برگزار شد، با کسب اکثریت آرا پیروز و نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

مسعود پزشکیان سابقه نمایندگی در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس)، یازدهم و دوازهم مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را در کارنامه سوابق خود دارد. او همچنین به عنوان وزیر بهداشت در دولت هشتم و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد.

پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق‌تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

رؤسای جمهور و مقامات کشور‌های جهان در پیام‌هایی جداگانه پیروزی مسعود پزشکیان را تبریک گفتند.

تبریک پوتین به پزشکیان

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پبامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت. پوتین ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها، ازجمله «به نفع بهبود امنیت منطقه» افزایش یابد.

وی افزود: روابط روسیه و ایران دوستانه و حسن همجواری است. مسکو و تهران به طور موثر تلاش‌ها را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین المللی هماهنگ می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه در این پیام نسبت به گسترش بیشتر همکاری‌های سازنده دوجانبه در همه زمینه‌ها به نفع ملت‌های دوست و تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای در دوران ریاست‌جمهوری پزشکیان ابراز امیدواری کرد. 

تاکید رئیس جمهور عراق بر تقویت روابط با ایران

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق، پیروزی مسعود پزشکیان، در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید ضمن تبریک پیروزی پزشکیان، برای او، توفیق و موفقیت در مسئولیتش در راستای تحقق آرمان‌های ملت ایران را آرزو کرد.رئیس جمهور عراق بر اهتمام بغداد به تقویت روابط میان عراق و ایران در راستای خدمت به منافع دو کشور و ملت همسایه تاکید کرد.

تبریک ونزوئلا به ملت ایران برای تعهد داشتن به دموکراسی

ونزوئلا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت و اعلام کرد مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا برخوردار است.

 ایوان گیل، وزیر امورخارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهعوری ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا به ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهدی که به دموکراسی کشورشان با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که پنجم ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد و به جناب مسعود پزشکیان که به پیروزی دست یافت، به عنوان رئیس‌جمهور جدید تبریک عرض می‌نماید.

وزیر امورخارجه ونزوئلا همچنین در این بیانیه افزود: ونزوئلا معتقد است که تصمیم اتخاذ شده توسط ملت ایران به شکوفایی هر چه بیشتر این کشور و تثبیت آن به عنوان یک قدرت نوظهور جهان جدید چند قطبی، به دلیل نقش برجسته‌ای که در تحکیم صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، منجر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جناب آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و ملت برادر و انقلابی ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا و انقلاب بولیواری در جهت تعمیق روابط برادرانه بین ۲ ملت و اتحاد راهبردی جامع برای همکاری سودمند مشترک و همچنین در تلاش برای تثبیت جهان چند قطبی؛ لازم و ضروری برای ادامه شکست دادن اقدامات هژمونیک که چندجانبه گرایی و صلح را تهدید می‌کنند، برخوردار می‌باشد.

بشار اسد: سوریه و ایران برای تقویت روابط راهبردی گام برخواهند داشت

 «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در پیامی پیروزی «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و خطاب به وی تصریح کرد: ما با شما در راستای تقویت روابط راهبردی سوریه و ایران و گشودن چشم‌انداز‌های نویدبخش جدید برای همکاری دوجانبه گام برخواهیم داشت.

وی در پیامی به مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.بشار اسد در این پیام برای رئیس جمهور منتخب ایران آرزوی موفقیت و برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی امنیت و ثبات کرد.

رئیس جمهور سوریه در این پیام خطاب به پزشکیان تصریح کرد: کشور همواره مقاوم شما یکی از مهم‌ترین کشور‌هایی است که ما خواهان اوج روابط با آن هستیم، زیرا این روابط ریشه دار طی دهه‌ها احترام متقابل و فهم مشترک و اصول ثابت بوجود آمده و ایران و سوریه همواره به این اصول پایبند بوده اند.

بشار اسد تاکید کرد: ما با شما در راستای تقویت روابط راهبردی سوریه و ایران و گشودن چشم‌انداز‌های نویدبخش جدید برای همکاری دوجانبه فعالیت و کوشش خواهیم کرد و مقاومت همان خط مشی مشترک باقی خواهد ماند که در مسیر آن برای صیانت از عزت کشورمان و دفاع از منافع ملت‌هایمان گام برمی داریم.

تبریک رئیس‌جمهور چین به پزشکیان

«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت. 

وی با بیان اینکه مبادلات دوستانه بین ایران و چین از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بیش از نیم قرن پیش، توسعه سالم و باثباتی را حفظ کرده است، افزود: تهران و پکن در مواجهه با شرایط پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی، همواره از یکدیگر حمایت و باهم همکاری کرده‌اند تا اعتماد متقابل راهبردی را به صورت مستمر تحکیم کنند.

شی ادامه داد: دوطرف همچنین سطح مبادلات و همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلفی ارتقا داده و ارتباطات و هماهنگی خوبی در امور منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند. این روند نه تنها به نفع مردم ایران و چین بوده، بلکه تاثیر زیادی بر صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی داشته است.

رؤسای جمهور و مجلس پاکستان به منتخب ملت ایران تبریک گفتند

آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید، روابط دو کشور برادر قوی‌تر شود.

وی طی پیامی خطاب به مسعود پزشکیان عنوان کرد: از صمیم قلب انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک می‌گویم. جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط برادرانه برخوردارند و امیدواریم در دوره ریاست شما روابط ما بیش از پیش قوی‌تر شود.

زرداری تاکید کرد که نگاهی رو به جلو به همکاری با منتخب ملت ایران برای صلح و شکوفایی در منطقه دارد.

سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان نیز طی پیامی با تبریک پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که انتخاب پزشکیان مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی است.

وی اظهار داشت که آقای پزشکیان یک شخصیت هوشمند، توانمند و سیاستمدار مردم دوست است که انتخاب وی بیانگر اعتماد قوی ملت ایران است.
رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان داریم روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد.

 محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز در پیامی خطاب به منتخب ملت ایران گفت: پیروزی برادرم دکتر پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفته و مشتاقانه آماده همکاری با وی برای تحکیم روابط دیرینه و ارتقای صلح منطقه‌ای هستم.

وی افزود: مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با رئیس جمهور منتخب دکتر پزشکیان برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه ایران و پاکستان و ارتقای صلح و ثبات منطقه هستم. پاکستان و ایران به عنوان کشور‌های همسایه از روابط نزدیک و تاریخی برخوردارند لذا ما باید از طریق همکاری‌های متقابل سودمند، آینده‌ای روشن را برای هر دو ملت خود تضمین کنیم.

علی‌اف با تبریک به پزشکیان او را به آذربایجان دعوت کرد

«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان پیروزی او را در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

وی  در پیام خود آورده است: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است.

علی‌اف افزود: امروز توافقات حاصل شده در جهت توسعه آتی روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، پروژه‌های مشترک در حال اجرا در خدمت رفاه کشور‌های ما، توسعه پایدار و امنیت منطقه در کل است. من اطمینان دارم که با تلاش مشترک به تقویت بیشتر روابط دوستانه سنتی آذربایجان و ایران در جهت منافع ملت‌ها و کشور‌های خود و گسترش همکاری‌های متقابل سودمند دست خواهیم یافت.

وی همچنین از رئیس جمهور منتخب ایران دعوت کرد تا برای تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به جمهوری آذربایجان سفر کند.

رئیس‌جمهور آذربایجان در پایان خاطر نشان کرد: اینجانب بهترین آرزو‌های خود را خدمت جنابعالی اعلام می‌کنم و آرزوی موفقیت در فعالیت‌های مسئولانه آینده را در راه سعادت ملت دوست و برادر ایران دارم.

تبریک عمار حکیم به مقام معظم رهبری، پزشکیان و ملت ایران

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، این تجربه دموکراتیک را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وی در پیامی با اظهار امیدواری نسبت به این که رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند، کسب اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران را به او تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید توسط پزشکیان شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد: برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

دبیرکل شانگهای: متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای هستیم

«ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با انتشار بیانیه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت. وی در این بیانیه خطاب به مسعود پزشکیان آورده است: من پیروزی قاطع شما را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما باور داریم که تحت ریاست جمهوری شما، جمهوری اسلامی ایران حتی موفقیت، کامیابی و نیک‌بختی بیشتری را به دست خواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای به‌عنوان یکی از تضمین کننده‌های اصلی تاب‌آوری جهانی، امنیت منطقه‌ای و سازوکار همکاری متقابل سودمند دو طرفه برای موفقیت ملتها است.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای افزود: اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم تا برای شما، جناب آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاورد‌های جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو کنم.

پیام تبریک ملک سلمان و ولی‌عهد عربستان به پزشکیان 

ملک سلمان پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفتند.

 ژاپن  به دنبال تقویت گفتگو با دولت جدید ایران

وزارت خارجه ژاپن به دنبال پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که توکیو گفتگو با دولت جدید در تهران را تقویت خواهد کرد.

 کیتامورا توشیهیرو سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن گفت: این کشور امیدوار است ایران به ریاست جمهوری مسعود پزشکیان نقش سازنده‌ای برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه ایفا کند.

وی با صدور بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: ژاپن به تلاش‌های دیپلماتیک پیشگیرانه خود برای کاهش تنش‌ها و تثبیت وضعیت در منطقه خاورمیانه بر اساس روابط دوستانه سنتی با ایران ادامه خواهد داد و در عین حال گفتگو‌ها را با دولت جدید ایران تقویت خواهد کرد.

امامعلی رحمان از پزشکیان برای سفر به تاجیکستان دعوت کرد

 امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان ضمن آرزوی موفقیت برای مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب ایران از وی برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

 رئیس جمهور تاجیکستان امروز شنبه پس از اینکه پزشکیان اصلاح طلب با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار رای پیروز انتخابات ایران شد، اعلام کرد که پیروزی در انتخابات باور مردم ایران در اصلاحات آینده با رئیس جمهوری جدید را نشان می‌دهد.

امامعلی رحمان همچنین ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای پزشکیان در کارش، اضافه کرد که طرف تاجیکی به طور کامل متعهد به تقویت بیشتر روابط دو جانبه است.

وی در پیام تبریک خود به پزشکیان تاکید کرد: در عین حال، من تداوم گفتگو‌های سطح بالا را ابزار مهمی برای تقویت روابط و پاسخگویی به منافع ملی تاجیکستان و ایران می‌دانم. در همین راستا، از شما دعوت می‌کنم در اولین فرصت مناسب به تاجیکستان سفر کنید.

رحمان در ادامه تصریح کرد: تاجیکستان و ایران با اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی فراوانی پیوند خورده‌اند که زمینه مساعدی برای تحکیم و گسترش مستمر روابط دوستانه و همکاری‌های چند جانبه بین کشورهایمان است.

مودی پیروزی پزشکیان را در انتخابات ایران تبریک گفت

 نارندرا مودی نخست وزیر هند پس از مشخص شدن نتیجه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیروزی مسعود پزشکیان را تبریک گفت.

مودی امروز شنبه با انتشار پیامی در حساب ایکس خود خطاب به پزشکیان نوشت: پیروزی شما به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گویم. مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با شما برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه گرم و طولانی مدت به نفع مردم و منطقه هستیم.

رئیس‌جمهور صربستان پیروزی پزشکیان را تبریک گفت

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهوری صربستان در پیام تبریکی خطاب به رئیس جمهوری منتخب ایران نوشت: ریاست جمهوری مسعود پزشکیان برای ایران سعادت و رفاه به ارمغان می‌آورد. 

وی دقایقی پیش در شبکه اجتماعی ایکس ضمن تبریک صمیمیانه به پزشکیان، نوشت: پیروزی شما نشان دهنده اعتماد شهروندان به چشم انداز شما برای آینده، تعهدتان به صلح و تمایل‌تان به پیشرفت کشور شما است. من مطمئنم که هدایت شما برای مردم شما سعادت و رفاه به ارمغان خواهد آورد.

پیام رئیس‌جمهور بلاروس به پزشکیان: هم تبریک و هم دعوت

 الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت و وی را برای یک سفر رسمی به بلاروس دعوت کرد.

وی در این پیام خطاب به منتخب ملت ایران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نوشت: گفتگو بین مینسک و تهران در تمام سطوح با اطمینان در حال گسترش است.

لوکاشنکو در ادامه از پزشکیان دعوت کرد تا در یک سفر رسمی در زمانی مناسب برای وی برای گفتگو درباره مبرم‌ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و تعامل بیشتر بین کشور‌ها در سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی به بلاروس سفر کند.

رئیس جمهور بلاروس در بخش دیگری از این پیام تبریک نوشته است: برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در شرایط سخت برای کشور شما، پیروزی بی قید و شرطی برای مردم ایران است که مسیر مستقل توسعه خود را با عزت و پیوسته دنبال می‌کنند. برگزاری موفق انتخابات همچنین گویای اقتدار ایران و حمایت عمومی از مسیر ترسیم شده توسط رهبری کشور در راستای حفظ منافع ملی ایران، ایجاد فرصت برای شهروندان و همکاری با کشور‌های منطقه است.

سران عمان، کویت، امارات، بحرین و قطر پیروزی پزشکیان را تبریک گفتند

 «هیثم بن طارق» سلطان عمان برای «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران پیام تبریک فرستاد.

«شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در پیام تبریک خود به رئیس جمهوری منتخب ایران، برای جمهوری اسلامی ایران رشد و شکوفایی روزافزون و برای رئیس جمهوری جدید، توفیق و صحت و عافیت آرزو کرد.

«شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات نیز به پزشکیان به مناسب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت و برای وی در خدمت به کشورش و برآورده کردن خواسته‌ها و انتظارات مردم خود، آرزوی توفیق کرد و گفت که چشم انتظار همکاری با پزشکیان در راستای خیر و خوبی برای دو کشور و دو ملت است.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین نیز در پیامی به پزشکیان رئیس جمهوری منتخب برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیامی به مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. امیر قطر در پیام تبریک خود، آرزوی موفقیت برای پزشکیان و توسعه و رشد روز افزون روابط دو کشور کرد.

امیدواری کره‌جنوبی برای بهبود روابط تهران-سئول در دوره پزشکیان

دولت کره‌جنوبی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و نسبت به بهبود روابط بین تهران و سئول در دوره جدید ریاست جمهوری کشورمان ابراز امیدواری کرد.

 وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما برای ایران در دولت جدید مسیری از شکوفایی و توسعه و کمک سازنده به ثبات منطقه را آرزو داریم. ما مشتاقانه منتظر تقویت بیشتر روابط دوستانه خود با ایران هستیم.

انور ابراهیم: پیروزی پزشکیان آینده‌ای نویدبخش برای ایران را منعکس می‌کند

انور ابراهیم رئیس جمهوری مالزی ضمن تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که این نتیجه، منعکس‌کننده روح پویای دموکراسی و آینده‌ای نویدبخش برای ایران است.

وی امروز شنبه در پیام تبریکی در صفحه ایکس خود نوشت: صمیمانه‌ترین تبریک خود را به دکتر مسعود پزشکیان به دلیل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌گویم. این نتیجه، روح پر جنب و جوش دموکراسی ایران را منعکس می‌کند و آینده‌ای نویدبخش را برای ایران انعکاس می‌دهد.

رئیس جمهور مالزی در این پیام تبریک به نهمین رئیس جمهوری اسلامی، تاکید کرد: ایران با تمدن غنی و کهن خود جایگاهی منحصر به فرد و برجسته در تاریخ جهان دارد. ظرفیت روابط مالزی و ایران بسیار زیاد و پر از امید است. ما مشتاقانه منتظر تقویت ساز و کار‌های دوجانبه خود برای تعمیق و گسترش همکاری بین دو کشور هستیم.

وی با توجه به همکاری‌های قوی دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، خاطر نشان کرد: ما به همکاری در پلتفرم‌های بین المللی مانند سازمان همکاری اسلامی (OIC)، جنبش عدم تعهد (NAM) و گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D ۸) متعهد هستیم. این فداکاری استوار، اهداف مشترک ما را افزایش داده و همکاری بیشتر در جنوب جهانی را تقویت خواهد کرد.

انور ابراهیم با اشاره به لقب «مدنی» که به دولت او در مالزی می‌دهند، ادامه داد: دولت «مدنی» (MADANI) از امت اسلامی می‌خواهد که متحد شوند و به نسل‌کشی مداوم فلسطینیان در غزه پایان دهند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که عدالت و انسانیت به هر طریقی احیا می‌شود. من مشتاقانه منتظر حضور دکتر پزشکیان در مالزی در اولین فرصت هستم.

آرزوی موفقیت پاشینیان برای پزشکیان

نخست‌وزیر ارمنستان در پیامی خطاب به «مسعود پزشکیان» برگزیده شدن او به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک و نسبت به اجرایی شدن توافقات مشترک دو کشور ابراز اطمینان کرد.

در پی پیروزی «مسعود پزشکیان» در دومین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در پیامی با تبریک به او گفت: انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک گفته و برای شما موفقیت‌های روزافزون آرزو می‌کنم.

در پیام پاشینیان که در کانال خبری آراکس نیوز منتشر شده، آمده است: روابط با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران برای دولت و مردم جمهوری ارمنستان که از زمان اعلام استقلال ارمنستان پیوسته در حال توسعه بوده است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تعمیق مستمر روابط گرم بین ارمنستان و ایران در زمینه همکاری‌های ۲ جانبه و ثبات و رفاه منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نخست‌وزیر ارمنستان افزود: من اطمینان دارم که با تلاش مشترک دولت‌هایمان، توافقات صورت گرفته بین جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران اجرایی خواهد شد و ما به طور مشترک تعدادی برنامه جدید را برای رفاه مردمان دوست ارمنستان و ایران اجرا خواهیم کرد.

 رئیس‌جمهور ازبکستان: خواهان گسترش روابط با ایران هستیم

«شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان در پیامی با تبریک به «مسئود پزشکیان» برای برگزیده شدن به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران گفت: بسیار خرسندم جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران را تبریک صمیمانه و آرزوی موفقیت عرض نمایم.

در پیام میرضیایف که در صفحه سفارت ایران در تاشکند در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده است: پیروزی شما در انتخابات بیانگر اعتماد بالای مردم به برنامه‌های راهبردی شما در جهت ارتقای سطح زندگی مردم، توسعه اقتصادی کشور و تقویت روزافزون ارزش ایران در عرصه بین‌الملل بوده است.

او افزود: ما علاقمند به گسترش مداوم و موقر همکاری در زمینه‌های سیاسی، تجاری-اقتصادی، حمل‌ونقل-ارتباطات و فرهنگی-بشردوستانه با ایران هستیم، کشوری که پتانسیل و فرصت‌های زیادی دارد و در سال‌های اخیر به سرعت در حال توسعه بوده است.

رئیس‌جمهور ازبکستان گفت: یقین دارم در مدت تصدی شما در این مقام عالی، همکاری چندجانبه و بلندمدت ما در تمامی زمینه‌های دارای اولویت به سطح بالاتری خواهد رسید.

او در پایان گفت: اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و از درگاه خداند متعال برای جنابعالی سلامتی، سعادت خانوادگی، موفقیت‌های بزرگ در فعالیت‌های مسئولانه کشوری و آرامش، ثبات، توسعه و شکوفایی مستمر برای ملت ایران آرزومندم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۰ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان دنیا وسازمان ملل از دیکتاتوری صهیونیسم یهودی وآمریکا وانگلیس وفرانسه وآلمان وکانادا که نطام سرمایه داری بدون عقل دارند خسته شده وبا این حرکت می خواهند استقلال خود را از کشورهای مذکور بدینوسیله اعلام کنند بهترین موقع است که با همه رابطه داشته باشی غیراز اینها سیاسیون این کشورها بچه پولدارهای بیعقل اما پولدار اما دنیا از دیکتاتوری اینها خسته شده ودر حال منزوی شدند تحصیلات صفر چون فقط باپول صاحب شدند یک مشت ارادل واوباش بی تربیت اگر با آنها روبرو شدی از بالا نگاه کن چون وحشی هستند خیلی مواظب باش
ایران من
۰۸:۵۹ ۱۸ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان رئیس جمهور شدن خب خدا را شکر
مهدی
۰۶:۴۲ ۱۷ تير ۱۴۰۳
این چه پیام هایی است راجع به افغانی ها. افغانی ها هم بنده خدا هستند و زن وبچه دارن و مسلمان هستند و توی جنگ سوریه شرکت کردند.
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۶ تير ۱۴۰۳
چرا دوستان غریبیش پیام نفرستادن برای پزشکیان معروف اینها که خیلی سنگ اونا را به سینه میزنن
امین معتمدی
۱۷:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۳
با این تورم و بی ثباتی حال حاضر فکر نکنم تغییری بشه
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۳
با کارشناسهاش میره ؟؟؟ آقای علی اف پزشکیان برات خوبه.
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
این علی اف ، بنده خدا رئیسی را به کشتن داد. اگه دعوتت کرد پیاده برو که این بابا خیلی نحسی داره.
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ تير ۱۴۰۳
اولین خواسته ی فوری ملت ایران اخراج افغانی ها از ایران است.
ح
۱۵:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۳
نتانیاهو پیام نداده
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۶ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی میتونه دولت سایه خودشو ادامه بده
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
با این حساب حدود دومیلیارد مردم زمین به آقای پزشکیان تبریک گفتن و دعوت کردن. به این میگن عزت و سربلندی.
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۶ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی باید دنبال روی رئیس جمهوری فقید باشد
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۶ تير ۱۴۰۳
ایشون رییس جمهور نیستن

خوابی؟
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان وقت جشن و سلام و تعارف نداریم وضعیت مردم و مملکت مشکل و بغرنج است هر چه سریع تر وارد عرصه عمل شوید حسودان و متلک های آنها را رها کنید و چاپلوسان و فرصت طلبان را کنار بزنید مرد عمل باشید و ملت را امیدوار کنید.
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۶ تير ۱۴۰۳
آقای دکتر پزشکیان ! خیلی مراقب و مواظب پوتین باش!
علی اکرادلو
۱۲:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۳
نه قربون شکل نشستت همان یه رئیس جمهورشهیدمارادعوت کردی بسه.
مهدی
۱۱:۴۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
متاسفم برای کسانی که اشاره میکنند به افغانی های شریف و زحمتکش،من خودم ایرانی هستم ،ولی حامی فارسی زبانان و عزیز افغانی هستم
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ تير ۱۴۰۳
آرزو میکنم ایشان راه شهید بزرگوار دکتر ابراهیم رییسی را دنبال کنند.
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۶ تير ۱۴۰۳
آرزو می کنم آرزو نکنی.
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۶ تير ۱۴۰۳
اثرات پیروزی پزشکیان بر پایداری:بالارفتن مصرف پرانول و الپرازلام توسط پایداری چی ها به دلیل فشاری شدن زیاد
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۳
چقدرلحن‌بیانت زشته اصلاادب رانمیدونی‌چیه اینم‌‌که میگی خودمصرف میکنی چون‌معلومه حالت خوب نیست .متاسفم براخودم که‌توهم‌وطن منی
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ تير ۱۴۰۳
چرا جلیلی تبریک نگفت؟!
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۳
از روی خلق حسنه حسادت!
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
برو بالا بخون دوباره تبریک گفت
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۶ تير ۱۴۰۳
تبریک گفتند
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۶ تير ۱۴۰۳
دو دفعه تبریک گفته تفرقه افکنی نکن گناه میکنی
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۳
مرگ بر افغانی و پاکستانی
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۶ تير ۱۴۰۳
باز هم ربات‌های آلبانی نشین‌ ها دوباره دست بکار شدند
کامیار 99
۱۱:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۳
با سلام و عرض تبریک
اولین خواسته مردم از جناب پزشکیان اخراج تمام اتباع خارجی اعم از افغانی و پاکستانی می باشد.
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۶ تير ۱۴۰۳
الهام علی اف مسبب از دست رفتن رییس‌جمهور فقیدمون بود
کیان
۱۱:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
پیروز اصلی انتخابات مردم و رهبری هستن
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۶ تير ۱۴۰۳
حال باید دید که آقای دکتر پزشکیان می‌تواند و یا به عبارتی میگذارند که به وعده‌هایش عمل کند ؟ به امید روزهای بهتر
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۶ تير ۱۴۰۳
همین الآن اجار بها مسکن کاهش یافت
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۶ تير ۱۴۰۳
بازار ارز و مایحتاج وارزاق ملت دست اصلاح طلبان اداره می‌شود
Sasan
۱۰:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۳
سلام

صحبت های آن پسر بختیاری که پدر ۱۲۰ ساله بر دوش به حوزه رای می رفت باید همیشه جلوی چشم پزشکیان باشه
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
خدا کنه بتونه این افغانیارو از ایران بیرون کنه
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۶ تير ۱۴۰۳
الهی آمین یا رب العالمین
مهدی
۰۶:۴۱ ۱۷ تير ۱۴۰۳
این چه حرفیه. افغانی ها هم بنده خدا هستند و زن وبچه دارن و مسلمان هستند و توی جنگ سوریه شرکت کردند.
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
به امید بهبود اوضاع. موفق باشی آقای پزشکیان عزیز...
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۶ تير ۱۴۰۳
خداکنه شر افغانستان و پاکستان از ایران قطع بشه افغانی ها را بیرون کنند
عمار .
۰۹:۱۱ ۱۶ تير ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : خب درود خداقوت بر جناب آقای دکتر استاد پزشکیان محترم عزیز رئیس جمهور منتخب اکثریت محترم محبوب مردمی ایران اسلامی تبریک تهنیت عرض می کنیم از امروز ایشان رئیس جمهور محترم جمیع ایرانیان محترم هستند و برای مشکلات معضلات مصائب مختلف مردم ایران اسلامی عزیزمان بی درنگ باید گامهای بسیار موثری بردارند همه جناح‌ها و حزبها و گروه ها و دستهای مختلف که در این میدان رقابتی تنگاتنگ انتخاباتی ریاست جمهوری تلاش کوشش کردند که انتخابات گرم پر شور شعور باشکوهی برگذار شود در کمال امنیت سلامتی هم تشکر قدر دانی می کنیم و باید همگی متحدانه یکپارچه مجدانه پیگیرانه عادلانه برادرانه غیرتمندانه برای ایران اسلامی آباد آباد آباد عدالت گستر با رئیس جمهور محترم محبوب مردمی همکاری کنید تا دشمنان را ناکامشان کنید و فقر فلاکت زدگی گرسنگی درماندگی بیچارگی بینوایی بیکاری گرانی فسادهای مختلف طلاقهای منفورانه را در ایران اسلامی ریشه کن کنید و برای ملت ایران اسلامی عزیزمان شور نشاط شادابی طراوت قدرت اقتدار عزت ثروتمندی صلح دوستی آشتی آرامش سلامتی امنیت به ارمغان بیاورید . التماس دعا و صلوات . و من الله التوفیق .