سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصوبه الگوی کشت با اعمال سیاست‌های حمایتی از کشاورزان محقق می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: توسعه کشت محصولات اساسی و دستیابی به اهداف تنها با سیاست ترغیبی و تشویقی محقق می‌شود.

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس مصوبه ابلاغی سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی و وزارت جهاد، برنامه الگوی کشت به استان ها ابلاغ شده است، اما به سبب آنکه استانداران هر استان به عنوان رئیس الگوی کشت انتخاب شده اند، از این رو میان برنامه ابلاغی با اجرا تناقض وجود دارد.

او با بیان اینکه اجرای مصوبه الگوی کشت نیازمند تخصیص منابع و اعتبار است، افزود: در حال حاضر وزارت جهاد تنها کود شیمیایی را در اختیار دارد که در صورت مطابقت با الگوی کشت داده می شود، در غیراین صورت با دستور و بخشنامه این امر شدنی نیست.

ایمانی با تاکید بر فراهم شدن الزامات و دستورالعمل های لازم برای اجرای مصوبه الگوی کشت گفت: توسعه کشت محصولات اساسی و دستیابی به اهداف تنها با سیاست ترغیبی و تشویقی محقق می شود، در غیراین صورت کشاورزان در تامین معیشت خود به قدری گرفتار هستند که تنها در صورت حمایت نسبت به اجرای کشت قراردادی اقدام می کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: اجرای مصوبه الگوی کشت نیازمند تخصیص اعتبار و ایجاد زیرساخت است، متاسفانه مشوقی هم در این خصوص پرداخت نشده است تا انگیزه کشاورزان افزایش یابد. 

خبرنگار: آزاده محبی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.