سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد پای صندوق رأی انتخابات ریاست‌جمهوری

محمد مهدی اسماعیلی، امروز در شعبه اخذ رأی ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در تالار وحدت حضور پیدا کرد و به نامزد موردنظر خود رأی داد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از رأی دادن در تالار وحدت، در جمع خبرنگاران گفت: مردم با حضور پای صندوق‌های رأی، بلوغ سیاسی بالای خودشان را به نمایش می‌گذارند.

او گفت: در یک هفته دو انتخابات سراسری بزرگ با حضور مردم در حال برگزاری است، شاید این شکل آرامش و امنیت و آزادی بالا در بیان دیدگاه‌ها و انتخاب مردم در چنین سطحی را در هیچ کجای دنیا داشته باشیم، انتخابات متعلق به مردم است، برگزارکنندگان و تعیین کنندگانش مردم‌اند و هر آنچه مردم تشخیص دادند و تصمیم گرفتند و پشت سر هر نامزدی قرار گرفتند رئیس جمهور همه مردم ایران و وظیفه ما کمک به منتخب همه مردم ایران است.

وزیر فرهنگ تأکید کرد: مردم ایران تجربه موفقی را پیش رو دارند که کارنامه و در معرض قضاوتشان است؛ وضعیت کشور در سال ۱۴۰۰ را همه می‌دانند ولی براساس تلاش‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۳ بسیاری از مشکلات به فرصت‌های جدید تبدیل شده است. ان‌شاءالله، مردم به تداوم مسیر خدمتگزاری اقبال نشان دهند و رئیس جمهور منتخب بتواند با پشتیبانی آرای بالا مسیر نورانی دولت آیت الله رئیسی را ادامه دهد.

اسماعیلی افزود: برآورد‌ها در وزارت کشور نشان می‌دهد حضور مردم پای صندوق‌ها نسبت به هفته گذشته رشد خوبی داشته است، امیدوارم شاهد یک رئیس جمهور خوب با رأی بسیار بالا باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: خدای متعال را شاکرم که بحمدلله با همت مردم ایران در کمتر از هشت روز از جمعه قبل تا این جمعه، مردم عزیز ما در دو صحنه‌ی مهم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در مرحله اول و دوم حاضر شدند.

وی افزود: آن چیزی که بیش از همه چیز درخشش دارد حضور قوی و آرامش و امنیت و آزادی بسیار بالا در بیان دیدگاه‌ها بر پایه اجتماعات و بیان احساسات و همه محاسنی که در برگزاری انتخابات مطلوب می‌توان عنوان کرد در انتخابات کشور ما وجود دارند. 

اسماعیلی گفت: دولت با تمام توان، فضا را برای دوره انتقال فراهم کرد. وزارت کشور و مجموعه‌های اجرایی و شورای نگهبان و همه تلاش کردند تا فضای انتخابات به نحو مطلوبی جلو برود و مردم ایران در یک فضای باز و آرام با اطلاع و آگاهی کامل، رئیس‌جمهور خودشان را انتخاب کنند. 

وی گفت: این که انتخابات به دور دوم کشیده شد و این رقابت سخت و در عین حال، شانه به شانه با رعایت اصول حاکم بر یک انتخابات مطلوب در جمهوری اسلامی نشانگر بلوغ سیاسی جامعه ایرانی است. ما امروز شاهد حضور هنرمندان عزیزمان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در کنار مردم در تالار وحدت برای فرآیند اخذ رأی هستیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.