سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عین اللهی:

۱۵۹ پایگاه فوریت های پزشکی در کشور ایجاد شد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۵۹ پایگاه فوریت های پزشکی در کشور ایجاد و ۱۸۵ پایگاه نیز تکمیل شده است .

عین اللهی در حاشیه همایش روسای اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور در کرج گفت: شهید رییسی یکی از نکاتی که مورد توجه و تذکر قرار می داد، توجه به اورژانس و تجهیزات آن بود .

وی بیان کرد: پس از ۱۰ سال که شورای عالی سلامت تشکیل شد اولین جلسه را شهید رییسی برگزار کرد اما موضوع اورژانس فقط مربوط به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نمی شود .

عین اللهی تاکید کرد: حذف نقاطی که در جاده ها سبب تلفات می شد توسط وزارت راه و شهرسازی مورد توجه قرار گرفت و کارهای بزرگی انجام شد .

وی اظهار کرد: جاده ها و مناطق مختلف کشور، تنوع زیستی شامل کویر ،کوهستانی و قله ها دارد و به هر صورت این پایگاه های اورژانس در مناطق مختلف کشور ایجاد شد .

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: درمناطق شهری کشور نیز در بخش اورژانس شاهد ارتقا بودیم بطوریکه راه اندازی و خرید ۲۴۶ موتور لانس در مناطق پرترافیک اقدامات موثری داشتند .

 

وی اضافه کرد: ۸۷ درصد بیمارانی که اورژانس برای اقدامات اولیه بالای سرآنان حضور پیدا می کند نیاز به بیمارستان ندارند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: وقتی موتور لانس مجهز در دسترس باشد با توجه به سرعتی که در رسیدن به محل دارد می تواند بسیاری از درمان ها را انجام دهد تا درصورت نیاز به بیمارستان ، آن موقع آمبولانس اعزام شود .

وی یاد آورشد: درطول فعالیت دولت سیزدهم اقدامات موثری همراه با پیشرفت های قابل توجه داشتیم .

عین اللهی اضافه کرد: در روستاهای صعب العبور ماماهای متبحری داریم و اقدامات اولیه حیاتی توسط مراکز اورژانس انجام می شود .

وی یاد آورشد: درطول فعالیت دولت سیزدهم ۱۰ ستاد مرکز اورژانس ساخته شده که در هر ثانیه فعالیت های بصری ، سمعی و مانیتورینگ رصد را انجام می دهند که در دانشگاه ها این مهم درحال تکمیل شدن است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.