سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاوم‌سازی و بهسازی ۵۴ درصد مسکن‌های روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۵۴ درصد مسکن‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شده است.

فرشید ریاحی گفت: برای ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در چهارمحال و بختیاری طرح هادی تهیه شده است و اجرای این طرح ادامه دارد. 

وی افزود: پارسال ۵۴ درصد مسکن‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی و بهسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال ۱۴۱۰ شاخص مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در زلزله سال ۱۴۰۰ شهرستان کوهرنگ ۴۹۶ واحد مسکونی بازسازی شد، اضافه کرد: ۳ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی از تسهیلات تعمیراتی زلزله استفاده کردند.


بیشتر بخوانید


ریاحی با اشاره به وقوع سیل مانسون در سال ۱۴۰۱ در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۶۱۰ واحد مسکونی از تسهیلات احداثی و یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی از تسهیلات تعمیراتی استفاده کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸۸ روستای در معرض خطر در این استان وجود دارد که مطالعات لازم برای جابه‌جایی و درجاسازی این روستا‌ها انجام شد.

وی با اشاره به سیل ۱۳۹۶ روستای سیدمحمد شهرستان لردگان، افزود: در صورت تامین منابع و تصویب تسهیلات بازسازی جابه‌جایی روستای سید محمد لردگان تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

ریاحی ادامه داد: ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر معبر روستایی در این استان وجود دارد که تاکنون ۹۰۰ کیلومتر آن‌ها بهسازی و مابقی در حال انجام است.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستا‌های چهارمحال و بختیاری، ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در دستور کار قرار گرفت.

ریاحی اضافه کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های شهرکرد، بروجن و فرخ‌شهر در طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۹۵ درصد در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.