سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه فضای ‌سبز شهرهای خوزستان استاندارد نیست

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سهم سرانه فضای سبز شهرهای خوزستان به استانداردها نرسیده است، در حوزه کمربندهای سبز شهرها در خوزستان بسیار عقب هستیم و در هیچکدام از شهرها نتوانسته‌ایم کمربند سبز را اتمام کنیم و در این زمینه خلاءهای زیادی وجود دارد.

فرهاد قلی‌نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یکی از کمبودهای خوزستان فضای سبز است و همه شهروندان در این خصوص از ما گله‌مند هستند. همه ما تاثیر فضای سبز بر کاهش آلودگی هوا و کاهش دمای هوا را می‌دانیم اما با وجود گرمای هوا در خوزستان و ظرفیت‌های خوب در حوزه توسعه فضای سبز از جمله خاک حاصلخیز، منابع آبی و صنایع بزرگ متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: طبق آمار شهرداری‌ها، سهم سرانه فضای سبز شهرهای خوزستان به استانداردها نرسیده و کمبود فضای سبز در شهرها و حتی در واحدهای صنعتی کاملا مشهود است. همچنین در حوزه کمربندهای سبز شهرها در خوزستان بسیار عقب هستیم و در هیچکدام از شهرها نتوانسته‌ایم کمربند سبز را اتمام کنیم و در این زمینه خلاءهای زیادی وجود دارد.

قلی‌نژاد ادامه داد: این در حالی است که در قانون‌های متعدد به موضوع فضای سبز تاکید شده است و مهم‌ترین تاکید در قانون هوای پاک سال ۹۶ است که  وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه فضای سبز در نظر گرفته شده است اما تاکنون هنوز حرکت و برنامه‌ریزی در این خصوص با استاندادرها فاصله دارد و عقب هستیم.

وی با اشاره به اهداف تشکیل کمیته فضای سبز خوزستان عنوان کرد: یکی از اهداف تشکیل این کمیته این است که ذیل قانون هوای پاک، نتایج این کمیته در کارگروه مطرح و تصمیم نهایی گرفته شود. در چنین کمیته‌ای باید به داده‌های فنی برسیم تا در کارگروه تنها طرح موضوع شود. همچنین باید سند توسعه فضای سبز خوزستان در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان تصویب شود.

قلی‌نژاد گفت: افزایش سهم سرانه فضای سبز در شهرها، احداث کمربندهای سبز در شهرهای استان خوزستان، ایجاد فضای سبز در واحدهای صنعتی خوزستان، ایجاد فضای سبز به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی صنایع بزرگ استان از اهداف تشکیل این کمیته هستند. همچنین باید جلب مشارکت خیران و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد داشته باشم.

وی با تاکید بر لزوم سامان‌دهی فعالیت‌ها به ویژه در حوزه آموزش شهروندی در خصوص نگهداری از فضای سبز بیان کرد: در حوزه فضای سبز باید هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی انجام شود. پروژه‌های متعددی در حوزه فضای سبز در خوزستان در حال اجرا است و باید اقدامات در چنین کمیته‌ای بررسی و در قالب سند توسعه فضای سبز خوزستان هماهنگ شود.

برچسب ها: فضای سبز ، خدمات شهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.