سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدادی: نبود رسولی در پرتاب دیسک المپیک یکی از غصه‌هایم است

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی گفت: یکی از غصه‌هایم در المپیک پاریس این است که حسین رسولی را در این بازی‌ها نداریم.

احسان حدادی رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی در حاشیه مراسم معارفه اش  درباره شرایط این رشته ورزشی و اینکه تاکنون ۲ سهمیه المپیک کسب کردیم، اظهار کرد: خدا را شکر فدراسیون دوومیدانی بعد از یک سال و خرده‌ای تکلیفش مشخص شد و کار بسیار سنگین است. دوومیدانی رشته‌ای بوده که سابقه ۱۰ سهمیه  و نشان المپیک داشته است، اما  امسال ما ۲ سهمیه گرفتیم و کار بسیار سختی است. یکی از غصه‌هایم در  المپیک پاریس  این است که حسین رسولی را در این بازی‌ها نداریم و بعد از ۱۶ سال که ۴ دوره ما در المپیک حضور داشتیم ایران در پرتاب دیسک نماینده‌ای در این مسابقات ندارد. مسابقات پرتاب دیسک امسال از تلویزیون پخش نخواهد شد و مقصرش خود ما بودیم که به جای اینکه بیاییم و به قهرمان خودمان که نشان بازی‌های آسیایی گرفته امکانات بدهیم و شرایط را فراهم کنیم تا نتیجه بگیرد در نهایت این اتفاق رخ نداد و کاری نکردیم.

او افزود: تمام سعی و تلاش خود را می‌کنیم تا همدلی را در دوومیدانی ایجاد کنیم تا همه پای کار بیایند و مخالف و موافق همه بیایند و اینجا جا برای همه افراد هست و خانه خودشان و دوومیدانی کاران است. آن قدر ما جا داریم که رشته‌های دیگر هم می‌توانند به اینجا بیایند و ماده زیادی در دوومیدانی داریم. از دوستان دعوت می‌کنیم که با فدراسیون دوومیدانی همکاری کنند  تا شاهد ۱۰ نشان در بازی‌های آسیایی باشیم. این اتفاق شدنی است و شعار نیست و همگی باید بیایند و کمک کنند.  

حدادی درباره اینکه او المپین بوده است و می‌تواند به دوومیدانی کاران برای کسب سهمیه المپیک کمک کند، گفت: ما ۲۴ ماده در دوومیدانی داریم و هر کدام با ایده‌ها و تفکرات خودشان و قد و وزن‌های مختلف در دوومیدانی حضور دارند. ما در دوومیدانی از ۵۰ کیلو تا ۱۵۰ کیلو داریم و هر کدام از این رشته‌های ورزشی دوومیدانی با یکدیگر متفاوت هستند. اگر قرار است نتیجه بگیریم باید دوومیدانی با یک چشم دیگری نگاه شود و اینطور نیست که همگی ورزشکاران ما در یک جا تمرین کنند و ورزشکاران استقامتی ما باید در ارتفاع تمرین کنند و دوندگان مان در سطح دریا بدوند و پرتابگر ما هم باید جایش مشخص باشد و اینها هزینه‌ها را چندین و چند برابر می‌کنند. دوومیدانی ورزش گرانی است و یک دیسک پرتابش ۱۰۰۰ دلار معادل ۶۰ میلیون تومان و یک نیزه پرش با نیزه اش  ۲۰۰۰ دلار معادل ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود. قیمت‌های تشک هم گران است و همه باید کمک کنیم. دوستان قول‌های خوبی دادند و مجلس شورای اسلامی هم پای کار بیاید.

او افزود: اگر دوومیدانی ترقی کند ورزش ایران متحول خواهد شد و این شعار من است. فوتبال ما در جام جهانی نتیجه می‌گیرد و می‌تواند نشان بگیرد و جز ۳ تیم اول باشد در صورتی که دوومیدانی ما قوی باشد. من این قول  را می‌دهم و دوستان  پای کار بیایند. خیلی از فوتبالیست‌های ما نمی‌توانند دوی استاندارد را در زمین چمن انجام بدهند و باید بیایند از این فیلتر عبور کنند که اتفاقات خوبی را رقم بزنند. یک تشکر ویژه از هاشمی وزیر ورزش و جوانان می‌کنم که همیشه در صحبت هایش از قهرمانان و ورزشکاران حمایت کردند و گفتند که این‌ها باید در فدراسیون‌ها حضور داشته باشند و ورزشکاران را درک می‌کند. از اسبقیان هم تشکر می‌کنم که خودش دوومیدانی کار بوده است و جلسه خوبی روز گذشته برگزار شد و اتفاقات خوبی رخ داد. از مناف هاشمی دبیر کمیته ملی المپیک هم  تشکر می‌کنم و ما به همه این دوستان نیاز داریم تا در  کنار دوومیدانی باشند. خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک هم همیشه با ورزشکاران و قهرمانان دوست و رفیق هستند و از کسانی که مدیر شدند حمایت کرده است. در نهایت از کفاشیان مرد شماره یک دوومیدانی تشکر می‌کنم و از او انتظار دارم که در فدراسیون دوومیدانی حضور یابد، چون دوومیدانی هر چه دارد از صدقه سر کفاشیان دارد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.