سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۲۲۸ قلم انواع کالای قاچاق در قزوین

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین از کشف و توقیف ۲۲۸ قلم انواع دارو‌های غیرمجاز در قزوین طی سال جدید خبر داد.

رامش مهرآیین کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پیگیری و بازدید‌هایی برای جلوگیری از فروش دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در راستای تامین امنیت اجتماعی و سلامت مردم در سطح استان انجام شد که در این راستا انواع قرص‌های جنسی، ترامادول‌ها، قرص‌های چاقی و روغن‌های زالو در قزوین کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا به معنای جا به جایی هر نوع کالای ممنوعه از جایی به جای دیگر تعریف می‌شود، ادامه داد: قاچاق از جمله جرایمی محسوب می‌شود که علاوه بر وارد کردن لطمه به اقتصاد کشور، امنیت مرز‌های کشور را خدشه دار کرده و به تولید ملی و اشتغال ضربه می‌زند.

مهرآیین با بیان اینکه قاچاق کالا زمانی صورت می‌گیرد که کالا‌های تولید شده از سراسر جهان به صورت مخفیانه وارد کشور شود، گفت: مبارزه جدی، اصولی و ریشه‌ای با توجه به اهمیت موضوع و تاثیرات مخرب قاچاق کالا بر اقتصاد کشور توسط مسئولان و ناظران صورت می‌گیرد تا ریشه قاچاق برچیده شود.

این مسئول ادامه داد: شهروندان هنگام خرید دارو‌ها یا هر نوع مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود به داشتن نشان سیب سلامت، پروانه و شماره ساخت این کالا‌ها توجه داشته باشند و اگر کالا وارداتی بود باید دارای برچسب اصالت کالا باشد تا اصل بودن کالا ردیابی شود.

مهرآیین بیان کرد: قاچاق و واردات کالا‌های مشابه تولید داخل باید در سطح استان رصد شود تا به تولید داخل ضربه نزند و از تولیدکنندگان در برابر این مسایل حمایت کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.