سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانمایی کارخانه‌هایی برای تولید ۱۲ محصول در شهرک زنجیره مس لامرد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آیین احداث شهرک تخصصی زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از جانمایی کارخانه‌هایی برای تولید ۱۲ محصول مس در این شهرک خبر داد.

کوروش فتاحی در حاشیه مراسم آغاز فعالیت شهرک تخصصی زنجیره مس که با حضور ویدئو کنفرانسی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: موقعیت‌هایی در مناطق مختلف کشور برای استقرار این شهرک تخصصی امکان‌سنجی شد که با اخذ مشاوره‌های تخصصی و بررسی همه مؤلفه‌های موردنیاز و به‌ویژه ظرفیت‌های زیرساختی مهیا شده، منطقه ویژه لامرد برای استقرار شهرک تخصصی مس انتخاب شد. 

او گفت: شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس با راهبری سازمان ایمیدرو در زمینی به مساحت ٨٠٠ هکتار واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد جانمایی شد و امروز فعالیت تکمیل زیرساخت‌های آن برای جذب سرمایه‌گذاران آغاز شد.

فتاحی از جانمایی و استقرار کارخانه‌هایی برای تولید حدود ١٢ محصول تخصصی مس در این شهرک خبر داد و گفت: این اتفاقی خوشایند برای سرمایه‌گذاران مس است تا محصولات دیگری را در صنایع پایین دست و میان دست تولید کنند و با توجه به نزدیکی منطقه ویژه لامرد به بنادر پارسیان و خلیج فارس، محصولات پرکاربرد و پرمصرف مسی کشور‌های خارجی بویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس را تأمین کنند که این امر سبب ایجاد اشتغال‌زایی پایدار، خلق ارزش افزوده و مانع از خام فروشی می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: در کنار عملیاتی شدن زیرساخت‌های این شهرک تخصصی، نشست‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری مرتبط و سودآور با زنجیره مس نیز برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و هدایت سرمایه تدوین می‌شود.

او اظهار کرد: قیمت فلز مس در دنیا افزایشی بوده و به عنوان صنعت سودآور مطرح است. این فلز، پس از فولاد و آلومینیوم، سومین فلز پرمصرف دنیا به‌لحاظ تناژ و دومین فلز دنیا به‌لحاظ ارزش محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.