سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری صهیونیست‌ها از ورود همه کمک‌ها به شمال غزه

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن همه کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه می‌شود.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از رسیدن بیش از نیمی از کمک‌های ارسال شده به شمال نوار غزه در ژوئن گذشته جلوگیری کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در این خصوص توضیح داد که آوارگان غزه از کمبود عمده تجهیزات ساخت سرپناه یا تدارکات حیاتی رنج می‌برند و توزیع کمک‌های بشردوستانه از طریق دروازه مرزی کرم ابو سالم به دلیل مشکلات امنیتی و کمبود سوخت تقریبا غیرممکن است.

این مقام سازمان ملل با اشاره به اینکه مهمات منفجر نشده در غزه به ویژه برای کودکان خطر بزرگی را به همراه دارد، به شهادت یک دختر ۹ ساله در خان یونس در شنبه گذشته بر اثر این مهمات اشاره کرد. او افزود که رژیم صهیونیستی در ماه ژوئن از رسیدن بیش از نیمی از ۱۱۵ ماموریت کمک رسانی برنامه ریزی شده به شمال غزه جلوگیری کرده است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد نیز گزارش داد که برخی از کمک‌هایی که از اسکله شناور آمریکایی در غزه وارد می شود به دلیل از کار افتادن مجدد آن به انبار‌های آن منتقل شده اند. در همین راستا روز جمعه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از برچیدن اسکله شناور در سواحل نوار غزه، در بحبوحه افزایش امواج دریا و آب و هوای بد خبر داد.

از هفتم اکتبر گذشته، رژیم صهیونیستی با حمایت مطلق آمریکا جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که نزدیک به ۱۲۵ هزار فلسطینی شهید و زخمی و هزاران مفقودی برجای گذاشته است.

این رژیم با وجود دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح در جنوب نوار غزه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات  نسل کشی  به جنگ خود ادامه می‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.