سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش باد شدید با سرعت ۱۱۱ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای دومین روز متوالی سرعت وزش باد در زابل به ۱۱۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

محسن حیدری  اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه سرعت ۱۱۱ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به یک‌هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید تصریح کرد: این توفان دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۲ هزار متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: غبار حاصل از توفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان در شبانه روز گذشته به ۲ هزار و ۵۰۰ متر و در ایستگاه هواشناسی خاش به سه هزار متر کاهش داده است.

وی بیان کرد: این توفان همچنین باعث افزایش گردوغبار در شهرستان‌های ایرانشهر، میرجاوه، سراوان، مهرستان و بخش نصرت آباد شده است.

به گفته حیدری؛ تا چهارشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال استان وزش باد شدید و گردخاک در برخی نقاط توفان گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: پنجشنبه قدری از شدت وزش باد کاسته شده مجددا از جمعه سرعت باد افزایش می‌یابد همچنین در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات را در نظر بگیرند همچنین از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.