سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیلی اکسپرس گزارش داد: 

هشدار پوتین به آمریکا با اعزام یک زیردریایی اتمی به کوبا

کارشناس دفاعی خطاب به غرب گفت باید اعزام یک زیردریایی اتمی روسیه به کوبا را هشدار تلقی کرد.

دیلی اکسپرس می‌نویسد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اعزام یک زیردریایی اتمی به رزمایش دریایی در کوبا سیگنالی تهدیدآمیز به آمریکا فرستاد.

این نشریه به نقل از یان بالانتاین، کارشناس دفاعی، می‌گوید: «استقرار یک زیردریایی هسته‌ای «مهیب» در کوبا! غرب باید این را هشداری تلقی کند که دست کم گرفتن قدرت دریایی روسیه می‌تواند برای آن خطرناک باشد.»

وی ادامه داد: از زمانی که زیردریایی اتمی کازان و ناوچه آدمیرال گورشکوف پایگاه‌های خود در قطب شمال را ترک کردند، ایالات متحده و متحدانش هر لحظه کشتی‌های روسیه را زیر نظر داشتند.

گروه ضربت دریایی ناوگان شمال روسیه شامل زیردریایی کازان، ناوچه آدمیرال گورشکوف، نفتکش تدارکاتی آکادمیک پاشین و یدک‌کش نجات نیکلای چیکر در ۱۲ ژوئن به عنوان بخشی از یک سفر دریایی دوربرد و با هدف برگزاری رزمایش دریایی با کوبا وارد بندر هاوانا شد. 

در همین حال، آمریکا در واکنش به رزمایش دریایی روسیه در کارائیب زیردریایی هسته‌ای خود را به خلیج گوانتانامو فرستاد. فرماندهی جنوبی ایالات متحده (Southcom) در بیانیه‌ای در پلتفرم اجتماعی اکس اعلام کرد که یو اس اس هلنا USS Helena، یک زیردریایی تهاجمی سریع هسته ای، به آب‌های نزدیک پایگاه ایالات متحده در خلیج گوانتانامو رسید.

ارتش ایالات متحده بر این باور است که کشتی‌های کرملین می‌توانند در ونزوئلا، یکی دیگر از متحدان مسکو توقف کنند و می‌توانند تا تابستان در منطقه باقی بمانند.

در ماه ژوئن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که ورود یک دسته از کشتی‌های ناوگان شمالی روسیه به کوبا نتیجه ضعف جو بایدن، رئیس دولت کنونی آمریکا بوده است. رئیس سابق کاخ سفید ابراز عقیده کرد که بایدن ایالات متحده را در معرض خطر مرگبار قرار می‌دهد، زیرا کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه در نزدیکی کوبا در فاصله ۶۰ مایلی از سواحل ایالت فلوریدا آمریکا قرار دارند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.