سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال طغیان رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از بعداز ظهر روز گذشته وارد استان شده و احتمال طغیان رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

فرشی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی از بعدازظهر دوشنبه وارد استان آذربایجان شرقی شده و کل نواحی استان به خصوص نواحی شمالی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این سامانه بارشی رگبار باران و رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ به همراه ورزش باد نسبتا شدید را به همراه دارد.

وی با بیان این‌که این سامانه بارشی شب چهارشنبه از استان خارج خواهد شد افزود: آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، مه گرفتگی و کاهش دید از جمله اثرات ورود سامانه بارشی به استان است و احتمال خسارت در اثر وزش باد و خیزش گردوخاک و به خصوص خسارت به محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

فرشی با تاکید بر این‌که کشاورزان استان باید به توصیه‌های جهادکشاورزی توجه کنند ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط سنگ و طغیان رودخانه‌ها از هم استانی‌ها و گردشگران خواشمندیم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کرده و به ارتفاعات صعود نکنند.

وی اظهار کرد: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های ارتباطی و به خصوص جاده‌های کوهستانی دقت کرده و سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی را لغو کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.