سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایشگاه مرکز بهداشت قصرشیرین تجهیز شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین از تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشت و درمان این شهرستان با پنج میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

دکتر مصطفی اکبریان سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: با خرید و راه اندازی یک دستگاه الایزا جهت آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان قصرشیرین، امکان انجام بسیاری از آزمایشات که تاکنون امکانات لازم برای انجام آن در مرکز بهداشت شهرستان وجود نداشت فراهم شد و بیماران برای انجام آزمایش‌های تخصصی دیگر مجبور نیستند به شهرستان‌های همجوار و یا مرکز استان مراجعه کنند.

با بهره‌برداری از دستگاه الایزا تمام تست‌های اچ آی وی (HIV) و هپاتیت C و B به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و خطای انسانی به صفر می‌رسد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین ادامه داد: با تجهیز این آزمایشگاه به دستگاه آلایزا سنجش انواع نمونه‌های تشخیصی و سنجش تخصصی تیرویید، بارداری، سنجش سطح ویتامین، هپاتیت و ایدز برای مراجعه کنندگان با نرخ دولتی در مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک واقع در بلوار راه کربلا قصرشیرین انجام می‌شود و این گام مهمی در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در شهرستان قصرشیرین محسوب می‌شود.

اکبریان اضافه کرد: چندین اقدام مهم وزیرساختی جهت ارائه بهتر خدمات درمانی به مردم این شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان در دست اجرا است که به زودی عملیاتی می‌شود.

شهرستان قصرشیرین دارای یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی مصوب است که اکنون ۳۲ تخت فعال دارد.

این مرکز درمانی سال ۷۶ ساخته شده و بخش‌های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت‌های CPR در آن مستقر بوده که با کمبود تجهیزات پزشکی و پزشک مواجه است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

این شهرستان علاوه بر جمعیت خود به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی هر روز محل عبور و مرور تجار، بازرگانان و خودرو‌های ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.