سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر استرالیا به نشست ناتو نخواهد رفت

منابع محلی اعلام کردند با وجود دعوت ناتو از نخست وزیر استرالیا، او به نشست این سازمان نخواهد رفت.

سیدنی مورنینگ هرالد گزارش داد، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا تصمیم گرفته است برای شرکت در نشست ناتو به واشنگتن نرود و ریچارد مارلز وزیر دفاع به جای آن به واشنگتن خواهد رفت.

براساس گزارش آر تی، انتظار می‌رفت آلبانیز با همتایان خود از ژاپن، کره جنوبی و نیوزلند به عنوان اعضای گروهی موسوم به کواد (هند و اقیانوس آرام) در اجلاسی که به هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ناتو اختصاص دارد، دیدار کند که از سه شنبه آینده آغاز می‌شود.

با این‌وجود این روزنامه استرالیایی نوشت: امروز سه‌شنبه، دفتر مارلز (وزیر دفاع) بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که حضور وی در این نشست بر تعهد استرالیا به حمایت از اولویت‌های استراتژیک منطقه ما و حفظ نظم جهانی مبتنی بر قوانین و در عین حال پیشبرد دستور کار امنیتی، اقتصادی و تجاری استرالیا تأکید می‌کند.

یک منبع دولتی استرالیا به سیدنی مورنینگ هرالد گفت که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که آلبانیز در برگزاری نشست دوجانبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قبل از نشست سران ناکام ماند.

 به گفته این منبع، دفتر آلبانیز به نخست وزیر توصیه کرده است که به این اجلاس نرود، زیرا ممکن است باعث انتقاد بیشتر مردم داخلی شود.

 استرالیا دارای موقعیت شریک در ناتو است، زیرا از سوی ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو برای شرکت در نشست امسال دعوت شده بود. قرار است نشستی در سطح رهبران در ۹ تا ۱۱ جولای (۱۹ تا ۲۱ تیر) در واشنگتن در چارچوب جشن‌های ۷۵ سالگی ناتو در ائتلاف ترانس آتلانتیک برگزار شود.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ناتو عین ورشو باید منحل بشه