سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورو ۲۰۲۴؛

تقابل نارنجی پوشان با رومانی/ انگیزه بالای اتریشی ها برای ادامه شگفتی سازی

در ادامه مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز رومانی - هلند و اتریش - ترکیه به مصاف هم می‌روند.

در ادامه مرحله یک هشتم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴ امروز ۲ دیدار برگزار می‌شود.

رومانی - هلند/ ساعت ۱۹:۳۰

رومانی در گروه E در نخستین بازی اش در یورو ۲۰۲۴ اوکراین را با ۳ گل شکست داد. در بازی دوم با ۲ گل مغلوب بلژیک شد و در آخرین بازی مرحله گروهی با اسلواکی به تساوی یک بر یک دست یافت و در نهایت با ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

هلندی‌ها نیز در نخستین بازی خود در گروه D لهستان را با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند. در بازی دوم مقابل فرانسه به تساوی بدون گل دست یافتند، اما در بازی سوم در کمال ناباوری با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل اتریش شکست خوردند و در نهایت نارنجی پوشان با ۴ امتیاز به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم گروه‌های یورو جواز حضور در مرحله هشتم نهایی را کسب کردند.

۲ تیم برای دومین بار در مسابقات معتبر به مصاف یکدیگر می‌روند. در بازی قبلی در یورو ۲۰۰۸ هلند با ۲ گل رومانی را در مرحله گروهی مغلوب کرده بود.

هلندی‌ها در ۱۴ مصاف قبلی شان با رومانی ۱۰ پیروزی به دست آورده اند. سه بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است و فقط یک بار رومانی موفق به شکست نارنجی پوشان شده است. هلندی‌ها در این بازی‌ها ۲۹ بار دروازه رومانی را باز کرده اند و در مقابل فقط ۳ بار دروازه خود را باز شده دیده اند.

رومانی برای نخستین‌بار پس از یورو ۲۰۰۰ توانسته است به مراحل حذفی یک مسابقات بزرگ یورو یا جام جهانی راه پیدا کند.

اتریش - ترکیه/ ساعت ۲۲:۳۰

اتریش تحت هدایت رالف رانگنیک در یورو ۲۰۲۴ عملکرد خوبی داشته است و تحسین کارشناسان را درپی داشته است. آن‌ها در بازی اول خود با یک گل مغلوب فرانسه شدند، اما در بازی دوم و سوم لهستان و هلند را با نتایج ۳ بر یک و ۳ بر ۲ شکست دادند و در حالی که پیش از یورو کسی پیش بینی نمی‌کرد به عنوان صدرنشین گروه D راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

ترکیه نیز در بازی اول خود گرجستان را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد. آن‌ها در بازی دوم با ۳ گل مقابل پرتغال مغلوب شدند، اما در بازی سوم جمهوری چک را با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند و با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه F راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

۲ تیم برای اولین در یک مسابقات بزرگ یورو یا جام جهانی به مصاف یکدیگر می‌روند.

اتریش در آخرین بازی ۲ تیم در یک بازی دوستانه در مارس ۲۰۲۴ با نتیجه ۶ بر یک ترکیه را درهم کوبید.

در ۱۷ مصاف قبلی ۲ تیم  اتریشی‌ها ۹ برد و ترک‌ها ۷ برد کسب کرده‌اند و یک بازی هم مساوی شده است.

این چهارمین بار است که اتریش به مرحله حذفی مسابقات معتبر می‌رسد. آن ها قبلا در جام‌های جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۵۴ به مرحله حذفی رسیده بودند و در یورو ۲۰۲۰ هم در همین مرحله به ایتالیا باختند.  

ترکیه هم برای سومین بار در تاریخ خودش به مرحله حذفی یورو رسیده است. آن ها سال ۲۰۰۸ تا نیمه نهایی هم پیشروی کردند، اما هنوز هیچ مسابقه‌ای در مرحله حذفی را در ۹۰ دقیقه نبرده اند.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.