سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۶ ایستگاه ثابت جمع آوری پسماند خشک در رشت

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: ۶ ایستگاه ثابت برای جمع‌آوری پسماند خشک در رشت در نظر گرفته شده است.

علی مقصودی  گفت:  پسماند خشک در ایستگاه‌های فعال در رشتیان، میدان توحید، استقامت یک، منظریه، مسکن مهر و پارک میخک جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این تفکیک زباله از مبدا در رشت به وسیله ۱۵ دستگاه خودروی نیمه سنگین وانت و نیسان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته با حضور در مناطق و محلات مختلف این شهر جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت بیان کرد: برای جمع‌آوری زباله‌های خشک، شهر رشت به ۹۰ منطقه تقسیم شده و با حضور نیروها در ۱۵ منطقه در هر روز پسماند خشک جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رابطه با یک پیمانکار قرارداد منعقد شده تا به صورت اختصاصی نسبت به جمع‌آوری زباله‌های خشک ادارات این شهر اقدام می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته ۲ هزار کارتن پلاست برای جمع‌آوری پسماند خشک در ادارات توزیع شد و امسال نیز همین تعداد کارتن پلاست پخش می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت بیان کرد: آموزش تفکیک زباله از مبدا از دیگر برنامه‌های این سازمان است، این آموزش‌ها سال گذشته در حدود ۱۵۰ مدرسه ابتدایی رشت انجام شد و سال جاری نیز ادامه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا بیش از پیش نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و همه باید در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: پسماند ، رشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.