سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دور دوم انتخابات با مشارکت حجاج ایرانی

هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کشور میزبان انجام شده و این انتخابات روز جمعه آینده در شماری از هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در دو شهر مکه و مدینه برگزار خواهد شد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، ضمن اعلام این مطلب عنوان شد که در روز برگزاری انتخابات حدود ۲۰ هزار زائر در مکه و ۱۱ هزار نفر در مدینه حضور دارند و برای اخذ رای از حجاج در دو شهر مکه و مدینه صندوق‌های ثابت و سیار پیش‌بینی شده و این موارد به کشور میزبان هم منتقل شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم بر لزوم تعامل و همکاری همه واحد‌ها و دست‌اندرکاران ذی‌ربط برای اخذ رای از حجاج از جمله زائرین کاروان‌های خروجی به سمت مدینه و جده تأکید کرد.

وی در ادامه این جلسه بار دیگر خواستار برگزاری جلسات متنوع با هدف رضایتمندی بیشتر زائران در فرصت حضور در سرزمین وحی شد و به دست‌اندرکاران اجرایی و فرهنگی توصیه کرد که برنامه‌ریزی در این زمینه را در اولویت قرار دهند.

حجت‌الاسلام نواب تأکید کرد: مدیران و عوامل نیز همچون روز‌های اول برای خدمات‌رسانی به زائران در صحنه حضور داشته باشند تا به زحمات چند هفته‌ای آنان خدشه‌ای وارد نشود.

سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز در ارتباط با این نکات و اظهارات مطرح شده در خصوص احتمال جلو افتادن تاریخ بازگشت زائران، توضیحاتی بیان کرد و از معاون حج و زیارت خواست که در هماهنگی با مسئولان هواپیمایی این موضوع را پیگیری کند و اطلاع‌رسانی لازم به کاروان‌ها صورت گیرد.

غلامرضا رضایی؛ معاون حج و عمره سازمان حج هم به اجرای برنامه‌های جدید برای زائران به دنبال توصیه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای پر کردن اوقات فراغت حجاج اشاره کرد و گفت: همکاران در تلاش هستند تا جدول پروازی جدید ظرف ساعات آینده آماده و اعلام شود.

وی تعداد زائران تا بامداد امروز در شهر‌های مدینه و مکه را به ترتیب ۹۸۸۳ و ۳۶۹۷۳ نفراعلام کرد و گفت: حدود ۴۵ درصد زائران تاکنون از دو فرودگاه جده و مدینه به میهن اسلامی منتقل شده‌اند.

گزارش حسین اژدری؛ مسئول واحد راهنمایان و امداد در مورد برنامه‌های این واحد در حج تمتع ۱۴۰۳ و آسیب‌شناسی از فعالیت‌های صورت گرفته و طاهر دوردی؛ معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره آخرین وضعیت زائران بیمار از دیگر محور‌های این جلسه بود.

درودی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ زائر در بیمارستان‌های عربستان بستری و تحت درمان قرار دارند، گفت: تاکنون ۸۶ بیمار و همراه با هماهنگی هواپیمایی از طریق پرواز‌های فرودگاه جده به ایران منتقل شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.