سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش‌های رگباری در آذربایجان‌غربی ادامه دارد/صدور هشدار نارنجی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت برای استان از امروز تا روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با ادامه بارش‌های رگباری در استان احتمال تگرگ در نقاط مستعد و سیلابی شدن رودخانه‌ها و طغیان مسیل‌ها وجود دارد و لازم است شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و چرای دام‌ها در این مسیر‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید اطمینان از استحکام سازه‌های ساختمانی و تبلیغاتی نیز لازم است مورد توجه باشد.

صابری اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته شهر‌های شمالی استان بارش‌هایی بین یک تا پنج میلی‌متر داشتند که این بارندگی‌ها در شهر‌های ماکو، خوی و شوط بیش از چهار میلی متر ثبت شده و این روند تا اواسط هفته جاری ادامه دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت:  در شبانه روز گذشته، بوکان با ۳۴ درجه گرم‌ترین و چالدران با ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بودند؛ دمای ارومیه نیز در این مدت بین ۱۷ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که سالانه در طول چهار فصل شاهد بارندگی‌های فصلی و رگباری است بارش‌های رگباری شکل بارندگی‌های تابستانه در این منطقه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.